کد خبر: ۱۷۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 17 May 2020
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا روز سه‌شنبه 30 اردیبهشت در استان‌هایی نظیر البرز، تهران، مازندران و زنجان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد، گفت:‌ در این مدت در استان‌هایی نظیر قم، گلستان، یزد و خراسان رضوی کاهش دید و کاهش کیفیت هوا محتمل است.
 
صادق ضیائیان در گفت‌‌وگو با  فارس، درباره وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد: بعد از ظهر امروز در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، وزش باد شدید موقت و کاهش دما داریم.

وی ادامه داد:‌ همچنین بعد از ظهر امروز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌از فردا 29 اردیبهشت تا چهارشنبه 31 اردیبهشت در سواحل خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین در این مدت در دامنه جنوبی البرز مرکزی و غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال شرق و شمال غرب کشور، مرکز کشور و بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، و فارس رگبار باران، رعد و برق،‌ وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد:‌ روز سه‌شنبه 30 اردیبهشت شدت بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز چهارشنبه در ارتفاعات فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از بعداز ظهر یکشنبه 28 اردیبهشت در شمال خراسان شمالی و گلستان و فردا در البرز، قزوین، ارتفاعات البرز در تهران و سمنان، شمال استان های مرکزی و همدان ، قم و نیمه غربی اصفهان و روز سه شنبه 30 اردیبهشت در آذربایجان شرقی، زنجان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، قم، شمال استانهای مرکزی و همدان، اصفهان، شمال فارس، غرب یزد و ارتفاعات کرمان، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می شود عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: از بعدازظهر امروز تا روز سه شنبه 30 اردیبهشت در استان هایی نظیر تهران، سمنان، قم، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال یزد، شمال و شرق اصفهان، شمال و شرق اصفهان، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی،کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال آسیب به سازه های موقت پیش بینی و توصیه می شود محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها در دستور کار باشد.

وی افزود: بعداز ظهر پنجشنبه یک خرداد در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین دریای خزر از بعد از ظهر امروز تا ظهر دوشنبه مواج است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت:‌ روز پنجشنبه یک خرداد در برخی نقاط شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خصوصا در زابل پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 29 و 20 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: