کد خبر: ۱۷۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 14 May 2020
اقتصاد انگلیس در ماه مارس به طرز کم سابقه ای کوچک شد.
 
 
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در ماه مارس برای نخستین بار در تاریخ این کشور به منفی ۵.۸ درصد رسیده است. رشد اقتصادی در بسیاری از بخش های مهم اقتصادی این کشور در حال حاضر در سطح صفر درصدی یا منفی قرار دارد.

انگلیس اکنون دومین آمار بالای فوت شدگان ناشی از کووید-۱۹ در جهان پس از آمریکا را دارد و روند بازگشایی بخش های مختلف اقتصاد این کشور احتمالا تا نیمه نخست سال طول خواهد کشید. این تعطیلی کسب و کارها باعث شده است تا به گفته مرکز آمار انگلیس، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست سال به منفی دو درصد برسد. 

از سوی دیگر وزارت دارایی انگلیس در گزارشی هشدار داد در نتیجه وادار شدن دولت به افزایش مخارج خود در نتیجه شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها، کسری بودجه این کشور ممکن است به سطح بی سابقه ۳۳۷ میلیارد پوند افزایش پیدا کند. در سناریو بدبینانه این رقم ممکن است حتی تا رقم ۵۱۷ میلیارد پوند نیز برسد. 

علاوه بر بحران کرونا، مساله چگونگی روابط با اتحادیه اروپا در آینده نیز یکی از مسایلی است که بر چشم انداز اقتصاد انگلیس در آینده سایه افکنده است. به دلیل نامعلوم بودن آینده این روابط، میزان سرمایه گذاری خارجی در انگلیس در مقایسه با زمان اوج آن در سال ۲۰۱۸ کاهش محسوسی یافته است. 

گفته کارشناسان، چشم‌انداز اقتصاد انگلیس در بلندمدت کماکان در سطح ناامید کننده ای باقی مانده است و انتظار نمی‌رود که رشد این کشور در ماه های پیش رو افزایش محسوسی را تجربه کند.

متوسط رشد اقتصادی انگلیس در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۰ معادل ۰.۴۴ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۱۹۹۹ با دو درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۲۰۲۰ با منفی ۵.۸ درصد بوده است.
برچسب ها: انگلیس ، رشد اقتصادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: