کد خبر: ۱۷۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 12 May 2020
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، از تداوم روند اجرای پروژه‌های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۹ خبر داد.
 
 
به گزارش  مهر به نقل از وزارت نفت، بهرام صلواتی، اظهار داشت: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران همسو با اهداف راهبردی شرکت ملی گاز ایران فعالیت می‌کند و در مسیر توسعه گازرسانی و اعتلای کشور، از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

وی‌ با بیان اینکه این شرکت به‌عنوان بازوی اصلی اجرایی شرکت ملی گاز ایران، متولی اجرای خطوط انتقال گاز، تأسیسات تقویت فشار گاز، پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز طبیعی و... است، گفت: از این رو، این شرکت توانسته نقش مؤثری در تحقق حفظ و پایداری شبکه گازرسانی کشور و تأمین ۷۵ درصد از سبد انرژی کشور از گاز طبیعی ایفا کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: سال ۱۳۹۸، این شرکت با وجود تحریم‌های ظالمانه موفق شد با تکیه بر توان کارکنان متعهد و متخصص، مشاوران و پیمانکاران داخلی و با استفاده از کالا و تجهیزات داخلی، ۲۸ پروژه توسعه گازرسانی در کشور را به بهره‌برداری برساند.

صلواتی در ادامه به توضیح پیرامون این پروژه‌ها پرداخت و افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بهره‌برداری از هشت پروژه اجرای خطوط انتقال گاز به طول حدود ۵۰۰ کیلومتر، بهره‌برداری از پنج پروژه تأسیسات تقویت فشار گازی اصلی و هفت واحد تکمیلی با راه‌اندازی ۲۲ واحد توربوکمپرسور، بهره‌برداری از دو پروژه مخابرات و دو پروژه تأسیسات زیربنایی، بهره‌برداری از احداث حدود ۹۰۰ کیلومتر فیبر نوری به همراه ۲۰۵ ایستگاه RTU و بهره‌برداری از سه ایستگاه کنترل فشار گاز شلمچه، ارستان، دهگلان و ایستگاه میترینگ شلمچه اشاره کرد.

وی همچنین تداوم روند گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و صنایع باقی‌مانده را از دیگر اقدام‌های این شرکت در سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: این موضوع از آن روست که گازرسانی به صنایع افزون بر ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها و پایداری محیط زیست را نیز برای مردم مناطق مختلف به ارمغان می‌آورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: