کد خبر: ۱۷۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 10 May 2020
بانک تجارت طی اطلاعیه‌ای با بررسی آثار شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار این شرکت در ماه‌های گذشته، در سامانه کدال شفاف‌سازی کرد.

بانک تجارت طی اطلاعیه‌ای با بررسی آثار شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار این شرکت در ماه‌های گذشته، در سامانه کدال شفاف‌سازی کرد.
 
 
به گزارش بانکداری ایرانی ، در این اطلاعیه آمده است: با عنايت به اينکه مدت زمان زيادي از شروع اپيدمي اين بيماري در کشور نمي گذرد لذا بررسي جامع و دقيق عواقب و پيامدهاي آن بر سيستم بانکي کشور در حال حاضر دشوار است.
 
 
اما آنچه که طي اين مدت، سرفصل هاي دفتر کل بانک را متاثر نموده مربوط به شروع پرداخت تسهيلات حمايتي از آسيب ديدگان ويژه کرونا مي باشد که با توجه به اينکه بخشي از منابع پرداخت تسهيلات ياد شده از محل آزادسازي ذخاير قانوني نزد بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و در نتيجه کاهش نرخ سپرده قانوني صورت مي پذيرد، بنابراين به خودي خود آثار مالي قابل ملاحظه‌اي بر عملکرد بانک براي آن متصور نخواهد بود.
 
 اما ذکر اين نکته ضروري است که بيماري اخير در اين سطح گسترده، قطعا تبعاتي را به لحاظ افزايش حجم مطالبات غيرجاري به صورت مقطعي و به دنبال آن افزايش هزينه‌ها بر بانکها خواهد گذاشت که در اين خصوص تمهيداتي چه در سطح کلان کشور و چه در سطح بنگاه انديشيده شده است.
 
 علي ايحال تحليل و محاسبه آثار اين رويداد مستلزم سپري شدن مدت زمان بيشتري بوده تا بتوان نسبت به محاسبه بار مالي آن بر فعاليتهاي بانک برآورد دقيقي را ارائه نمود. در پايان خاطر نشان مي سازد بانک تجارت تمهيدات لازم درخصوص مديريت آثار مطالباتي و جريان هاي نقدي بر دفاتر را تا حد امکان پيش بيني نموده و نسبت به مديريت به موقع آن اقدامات لازم را صورت خواهد داد.
 
بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.
 
اطلاعیه بانک تجارت را می توان اینجا مشاهده کرد.
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: