کد خبر: ۱۷۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 06 May 2020
علی باقری مدير بانك صنعت و معدن در استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با روابط عمومی این بانک اولویت سال جاری خود را پیگیری و تعامل مستمر با مشتریان اعلام کرد.
علی باقری مدير بانك صنعت و معدن در استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با روابط عمومی این بانک اولویت سال جاری خود را پیگیری و تعامل مستمر با مشتریان اعلام کرد.

روابط عمومي بانك صنعت و معدن در مصاحبه با علي باقري مدير بانك صنعت و معدن در استان چهارمحال و بختياري در خصوص عملكرد اين مديريت و طرح هاي تأمين مالي شده در استان ياد شده به گفتگو نشسته است كه مشروح آن درادامه مي آيد؛

1- طي يكسال گذشته به چند طرح صنعتي و به چه ميزان تسهيلات پرداخت كرده ايد؟
از آنجائيكه كه هدف بانك صنعت و معدن تامين مالي واحدهاي توليدي و صنعتي است ، شعبه شهركرد در استان كمتر برخوردار چهار محال و بختياري بر اساس اولويتهاي سرمايه گذاري ابلاغي از سوي هيئت مديره محترم بانك از ابتداي سال گذشته تاكنون تسهيلات به 8 واحد صنعتي پرداخت نموده كه تا پايان سال به یک هزار و 900 ميليارد ريال خواهد رسيد.

2- در اين مدت چند طرح صنعتي با تسهيلات بانك در استان به بهره برداري رسيده و به چه ميزان اشتغال ايجاد كرده است؟
در مدت مذكور سه طرح صنعتي با تسهيلاتي بالغ بر 65 ميليارد ريال و 22 نفر اشتغال به بهره برداري رسيده است.

3- چه تعداد واحد صنعتي با تسهيلات بانك در استان در حال اجرا است، چه مقدار پيشرفت داشته است و با بهره برداري از آنها چه مقدار شغل ايجاد شده است؟

در حال حاضر دو طرح صنعتي با 60 درصد پيشرفت فيزيكي و 13 نفر اشتغال در حال اجرا است.
ضمناً تعداد سه طرح صنعتي استان با تسهيلات ستاد بانك و با نظارت همكاران محترم مديريت نظارت بر طرحها در حال اجرا مي باشد:
1- شركت فولاد سپيددشت(توليد آهن اسفنجي): استفاده از فاينانس به مبلغ 2 ميليارد يوآن با عامليت بانك صنعت و معدن و اشتغال 748 نفر.
2- شركت شارپرتوي ايرانيان (پرتودهي گاما): استفاده از تسهيلات بانك به مبلغ 4.2 ميليون يورو و 65 ميليارد ريال و اشتغال 61 نفر.
3- شركت كوهرنگ غلتك پارس (توليد غلتكهاي فولادي): استفاده از تسهيلات بانك به مبلغ 1.7 ميليون يورو و 83.7 ميليارد ريال و اشتغال 46 نفر.

4- وضعيت استان از نظر توسعه صنعتي چگونه است و شما چه پتانسيل هايي را براي توسعه صنعتي و اقتصادي استان مي شناسيد؟

استان چهار محال و بختياري جزء استانهاي كمتر توسعه يافته كشور بوده و بيشتر در بخش كشاورزي و دامپروري سرمايه گذاريهايي صورت پذيرفته است. از نظر صنعتي داراي 24 شهرك و ناحيه صنعتي و 900 پروانه بهره برداري و 20.000 نفر اشتغال و از نظر معادن داراي 190 پروانه بهره برداري و 1850 نفر اشتغال مي باشد.
واحدهاي صنعتي خوشنام استان به شرح ذيل مي باشد:
فولاد سپيددشت (توليد آهن اسفنجي)
برفاب (کولر وانواع لوازم خانگی)
سيمان شهركرد(سیمان خاکستری)
صنايع حجاب شهركرد(پارچه چادر مشكي و پارچه پلي استر ويسكوز)
ورقهاي پوششدار تاراز چهارمحال(ورق گالوانیزه)
صبا فولاد چهارمحال(میلگرد آجدار)
شیرخشک پگاه(شیرخشک وسایر مکملهای غذایی)
مجموعه ظریف مصور(انواع موکت – پلی وینیل استات والیاف نساجی و ماشین سازی)
نگین زردکوه(بسته بندی آب معدنی)
مهمترين مواد معدني استان، خاک نسوز،گچ، دولومیت، سنگهاي لاشه و تزئینی و آهک و مواداولیه سیمان مي باشد.
همچنين استان چهار محال و بختياري بدليل پتانسيل هاي ذيل مي تواند در آينده پيشرفتهاي صنعتي داشته باشد:
1- وجود صنایع مادر شامل فولاد ، پتروشیمی ، سیمان و واحد های بزرگ نساجی و شیمیایی
2- موقعيت جغرافيايي و ارتباطي مناسب و قرارگرفتن بين دو استان صنعتي خوزستان و اصفهان جهت استقرار صنايع
3- وجود خطوط ارتباطي مناسب ، فرودگاه و در دست احداث بودن خطوط ريلي استان

5- براي وصول مطالبات چه برنامه و راهكاري داريد؟
به منظور وصول مطالبات نمی توان نسخه واحدی را برای همه طرح ها بکار گرفت.
بدین منظور تلاش بر اینست که در خصوص هر کدام از مشتریان، شرایط ویژه آن مشتری مبنای تعامل قرار گیرد.

پس از بررسی شرایط خاص هر مشتری از چند راهکار موجود یکی به کار گرفته می شود. راهکارهایی از قبیل تقسیط مجدد بدهی، صدور اجراییه، تزریق نقدینگی جدید به شرکت، مشاوره به منظور بازسازی ساختار مالی و تسهیلاتی شرکت، مساعدت برای ورود سهامداران و سرمایه گذاران جدید به طرح و ...

با عنایت به اینکه در چند سال گذشته و در حال حاضر شرایط اقتصادی ویژه ای را تجربه می کنیم لذا بخش عمده ای از مشکلات طرح های دارای بدهی غیر جاری خارج از تقصیر آنان بوده است. لذا شعبه شهرکرد همواره بر پرهیز از تملیک وثایق تاکید داشته است. به گونه ای که تا کنون در خصوص هیچ کدام از وثایق مزایده برگزار نشده است و تلاش بر اینست که کماکان با به کارگیری راهکارهای مبتنی بر مذاکره و تفاهم و مساعدت با مشتریان، منافع متقابل بانک و مشتریان در این خصوص لحاظ شود.

6- چه راهكارهايي براي ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتريان داريد؟
با عنايت به سياست نوين مديريت محترم ارشد بانك در خصوص تحقق بانكداري شركتي و ديجيتال همچنين پيگيري مستمر نيازهاي مالي و بانكي مشتريان به منظور ارائه خدمات به موقع به مشتريان ويژه ، راهكار مناسبي براي ارائه خدمات هر چه بهتر خواهد بود.

7- تعامل شما با ستاد بانك چگونه است و چه انتظاري از ستاد داريد؟
تعامل اين شعبه با ستاد مناسب بوده و سعي گرديده اين تعامل در مسير حل مشكل واحدهاي صنعتي باشد. انتظار شعبه از ستاد برآورد خواسته هايي است كه مبتني بر واقعيات و متناسب با ظرفيتهاي موجود باشد.

8- تعامل شما با مقامات بالاي استاني نظير(استانداري، وزارت اموراقتصادي و دارائي و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟
بانك صنعت و معدن در استان عليرغم تك شعبه اي بودن بعنوان يك بانك تخصصي با بدنه كارشناسي توانمند تعامل مناسبي را با مقامات استاني داشته است. كسب رتبه دوم پرداخت تسهيلات رونق توليد بين بانكهاي استان گوياي تلاش همكاران اين شعبه مي باشد.

9- به نظر شما نقش نيروي انساني كارآمد در موفقيت برتري شعب چيست؟
مهمترين نقش در موفقيت يك سازمان برعهده سرمايه انساني آن سازمان مي باشد. بديهي است كه نيروي انساني فعال، خلاق و متعهد به سازمان مي تواند تأثير زيادي در موفقيت يك سازمان داشته باشد.

10- روشهاي شما براي استفاده از ايده ها و پيشنهادات همكارانتان در جهت بهبود فعاليتهاي شعبه چيست؟
از آنجائيكه پيشرفت يك مجموعه در كار گروهي و استفاده از نظرات و انتقادات و پيشنهادات سازنده كل گروه مي باشد چنانچه ايده هاي همكاران در جهت تسهيل و تسريع در امور شعبه بوده و با دستورالعملهاي بانك مغايرتي نداشته باشد حتماً در دستور كار قرارخواهد گرفت.

11- طرحهايي كه با تامين مالي بانك در آن استان راه اندازي شده و در سطح ملي مطرح هستند را بيان كرده و نحوه تعامل كنوني بانك با آنها را تشريح فرمائيد؟
يكي از طرحهايي كه در سطح ملي مطرح بوده و توسط بانك صنعت و معدن تامين مالي گرديده است، طرح توليد آهن اسفنجي شركت فولاد سپيددشت مي باشد . طرح مذكور با استفاده از فاينانس به مبلغ 2 ميليارد يوآن چين با عامليت بانك صنعت و معدن و اشتغال 748 نفر در حال راه اندازي مي باشد.

12- از چه روشهايي براي جذب منابع بيشتر در استان استفاده مي كنيد؟
با توجه به تعداد انگشت شمار واحدهاي توانمند در اين استان و جذب برخي از آنها توسط ساير بانكها و به تبع وفاداري آنها به بانك مربوطه، فرايند جذب منابع كمي دشوارتر مي باشد. ليكن با مذاكرات متعدد با مشتريان و همچنين اعطاي حد اعتباري در قبال ميانگين حساب مطلوب در جهت افزايش منابع شعبه تلاش مي نمائيم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: