کد خبر: ۱۷۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 06 May 2020
بانکداری ایرانی - باقیمانده سهام دولت دو بیمه ای در قالب صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله (ETF) "واسطه‌گری مالی یکم" واگذار می شود بررسی وضعیت سهام این دو بیمه ای در سال گذشته و همچنین سال جاری حاکی از روند رشد مطلوب این دو شرکت دارد .
بانکداری ایرانی-  معصومه فریادرس، باقیمانده سهام دولت دو بیمه ای در قالب صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله (ETF) "واسطه‌گری مالی یکم" واگذار می شود بررسی وضعیت سهام این دو بیمه ای در سال گذشته و همچنین سال جاری حاکی از روند رشد مطلوب این دو شرکت دارد . 
 
به گزارش بانکداری ایرانی ، فراخوان واگذاری (شماره یک) پذیره ‌نویسی واحدهای سرمایه ‌گذاری صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله (ETF) " واسطه‌گری مالی یکم " چندی پیش منتشر شد که بر اساس آن شروع پذیره نویسی فروش واحدهای این صندوق ازامروز آغاز می‌شود. بر این اساس قرار است سهام دولت در سه بانک و دو بیمه عرضه شود.

بر همیمن اساس وزارت امور اقتصادی و دارایی هفته گذشته طی اطلاعیه‌ای فراخوان واگذاری (شماره ۱) پذیره ‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله (ETF) "واسطه‌گری مالی یکم" را منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده بود که وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق این واگذاری، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه ‌های البرز و اتکایی امین را واگذار خواهد کرد.

به طور کلی قرار است ۱۶ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت در سه بانک و دو شرکت بیمه ای مذکور در قالب یک صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با عنوان«واسطه گری مالی یکم» عرضه شود.

آخرین وضعیت سهام دو بیمه ای  که دولت واگذار می کند

قیمت سهام بیمه البرز در نخستن روز ۹۸ یک هزار ۱۷۷  ریال ارزش گذاری شد بابیش از ۴۵۷ درصد رشد این سال را پشت سر گذاشت که حاصل عملکرد مطلوب شرکت و همچنین فضای مثبت بازار سرمایه است ، سهام این شرکت در طول ۴۷ روز نخست سال جاری هم  بیش از ۲۰۸ درصد رشد کرد .




سهام دومین شرکت بیمه ای که دولت باقیمانده سهام خود را و گذار می کند در سال ۹۸ بیش از ۳۷۴ درصد رشد داشته است، قیمت سهام بیمه اتکایی امین در ۴۷ روز سپری شده در سال جاری هم ۱۸۸ افزایش یافت.





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: