کد خبر: ۱۷۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 05 May 2020
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارائه گزارش بانک مرکزی درباره ۴.۸ میلیارد ارز گم شده و اختلاف حدود ۱.۶ میلیارد دلاری خبر داد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارائه گزارش بانک مرکزی درباره ۴.۸ میلیارد ارز گم شده و اختلاف حدود ۱.۶ میلیارد دلاری خبر داد.

محمد حسینی با اشاره به گزارش تفریغ بودجه سال 97 دیوان محاسبات که بخشی از آن مربوط به اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاها بود به فارس گفت: بانک مرکزی پاسخ این گزارش را به رئیس جمهور، مجلس و دیوان محاسبات ارسال کرده و جزئیات آن در جلسه کمیته امور عمومی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی خواهد شد.

وی افزود: 4.8 میلیارد دلار ارز دولتی بلاتکلیف بود که بانک مرکزی در گزارشی 31.4 میلیارد دلار ارز اختصاص داده شده به کالاهای اساسی و غیره را منطبق با گزارش دیوان محاسبات اعلام کرد اما اختلاف حدود 1.6 میلیارد دلار بوده که طبق گزارش بانک مرکزی: 1- حدود 830 میلیون دلار ارز اختصاص یافته مربوط به بخش خدمات ارزی است. 2- بخشی مربوط به ارز کالاهایی بوده که واردات صورت گرفته و تعهدات آن انجام شده است. 3- به میزان 1.5 میلیارد دلار به دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی اختصاص یافته است. 4-  1.8 میلیارد دلار ارز اختصاص یافته مربوط به کالاهای خط تولید کارخانجات است و وارد کشور نشده که مبدا به تعهدات عمل نکرده و یا تولید کننده باید مجددا ارز ارسال می کرده که این اتفاق نیفتاده است.

حسینی گفت: بانک مرکزی در حال بررسی آخرین وضعیت ارزهای اختصاص یافته است در حقیقت 3.2 میلیارد دلار از آن را تایید و اعلام کرده کالای مربوط به 1.6 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی پرداختی به کشور وارد نشده است. کمیسیون برنامه و بودجه پس از استماع و بررسی گزارش بانک مرکزی نظر نهایی را اعلام می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: