کد خبر: ۱۷۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 29 April 2020
اسامی ۹ بانک بورسی و دولتی برای پذیره نویسی غیرحضوری و حضوری نخستین صندوق سرمایه گذاری سهام دولتی در ۵ بانک و بیمه و از یکشنبه آینده اعلام شد .
اسامی ۹ بانک بورسی و دولتی برای پذیره نویسی غیرحضوری و حضوری نخستین صندوق سرمایه گذاری سهام دولتی در ۵ بانک و بیمه و از یکشنبه آینده اعلام شد .

به گزارشبانکداری ایرانی   ، وزارت اقتصاد با اشاره به آغاز پذیره نویسی نخستین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) که یکشنبه آینده 14 تا 31 اردیبهشت انجام می شود، مشخصات درگاه های غیر حضوری و حضوری بانک های منتخب کشور را جهت پذیره نویسی اعلام کرد.

به این ترتیب بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات و قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان بانک‌های منتخب آماده پذیره‌ نویسی هستند.

امکان پذیره نویسی حضوری در شعب منتخب 9 بانک اعلامی هم وجود دارد اما به شهروندان توصیه شده به منظور جلوگیری از شیوع کرونا از طریق درگاه های غیر حضوری اقدام کنند.

براساس این گزارش، در حالی دولت سه صندوق را آماده عرضه کرده که نخستین صندوق شامل سهام دولت در بانک‌های تجارت، صادرات، ملت و دو شرکت‌ بیمه البرز و اتکایی امین به ارزش بیش از 16.5 هزار میلیارد تومان بوده و قرار است همه متقاضیان با ارایه کد ملی و بدون نیاز به کد بورسی تا 2 میلیون تومان از واحدهای این صندوق تخصیص داده شود.

قیمت سهام تشکیل دهنده واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در روز آغاز پذیره‌نویسی متوسط قیمت سهام در سی روز گذشته با احتساب 20 درصد تخفیف (که ۵ واحد درصد از آن به ‏عنوان دارایی سرمایه‏‌گذاران و به منظور انجام عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد) است.
برچسب ها: بانک بورسی ، ، پذیره نویسی ، ETF
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: