کد خبر: ۱۷۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 25 April 2020
"وتجارت" در سال ۹۸ ؛
بانکداری ایرانی - بانک تجارت درسال ۹۸ عملکرد بسیار مطلوبی داشت بطوری که توانست تراز عملیاتی را ۷۳ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دهد و همچنین رتبه یک نقد شوندگی در بازار سرمایه را کسب کرد .
بانکداری ایرانی - بانک تجارت درسال ۹۸ عملکرد بسیار مطلوبی داشت بطوری که توانست تراز عملیاتی را ۷۳ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دهد و همچنین رتبه یک نقد شوندگی در بازار سرمایه را کسب کرد .
 
  گزارش پایانی فعالیت ماهانه بانک تجارت در سال ۹۸ نشان می دهد این بانک در ۱۲ ماه سال گذشته از محل تسهیلات اعطایی ۱۹ هزار ۱۶۷ میلیارد تومان درآمد داشته است و به سپرده گذاران ۱۶ هزار ۷۹۸ میلیارد تومان سود پرداخت کرد و درنتیجه تراز عملیاتی مثبت دو هزار ۳۶۹ میلیارد تومان را ثبت کرد . 
 
 
 به گزارش بانکداری ایرانی، این بانک بزرگ بورسی بیشترین در آمد را از سر فصل های سایر تسهیلات با رقم ۱۱ هزار ۱۸۰ میلیارد تومان ، مشارکت مدنی با رقم سه هزار ۲۸۴ میلیارد تومان و فروش اقساطی با رقم دو ۸۰۴ میلیارد تومان کسب کرد و در مقابل بیشترین سود را به سپرده های یک ساله با رقم ۱۱ هزار ۶۹۱ میلیارد تومان ، کوتاه مدت با رقم چهار هزار ۲۴۴ میلیارد تومان و پنج ساله با رقم ۵۷۹ میلیارد تومان پرداخت کرد.
 
 
  "وتجارت " در آخرین شفاف سازی صورت های مالی میان دوره ای منتهی به پایان زمستان سال گذشته افزایش ۷۱ درصدی مجموع در آمدها را ثبت کرد که ناشی از افزایش ۲۴ درصدی درآمدهای مشاع و ۲۲ درصدی درآمد های غیر مشاع است این بانک در این ۹ ماه توانست زیان خالص خود را نسب به مدت مشابه سال ۹۷ ، ۵۰ درصد کاهش دهد.
 
 براساس این گزارش بانک تجارت در این مدت تعداد شعب خود را از ۱۵۱۰ شعبه به ۱۴۰۷ شعبه کاهش داد و همچنین تعداد کارکنان این بانک از ۱۷هزار ۴۶۱ نفر به ۱۶هزار ۶۷۶ نفر تقلیل داد،که این اقدامات باعث صرفه جویی در هزینه های این بانک شد .
 
 عملکرد سهام "وتجارت " در دوازده ماه گذشته نشان می دهد سهام این شرکت رتبه یک نقد شوندگی در بازار اول دارد و ۲۳۴ روز در بازار معامله شده و از نظر ارزش معاملات در جایگاه سوم بازار سرمایه است و همچنین از نظر حجم معاملات هم رتبه نخست داشته و  سومین جایگاه از حجم خرید حقیقی ها را به خود اختصاص داده است .
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: