کد خبر: ۱۷۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 24 April 2020
دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی 4 پیشنهاد درباره سیاست‌‌گذاری محصولات لبنی و صادرات شیرخشک ارائه کرد.
 
به گزارش  فارس، ستاد تنظیم بازار اسفند مجوز صادرات 10 هزار تن شیرخشک صنعتی را صادر کرد و قرار شد این میزان صادرات تا پایان فروردین انجام شود.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهادات جدیدی را ارائه کرده است. نخست اینکه یک ذخیره استراتژیک از شیرخشک و کره حداقل 15 هزار تن از هر مورد انجام پذیرد اما هزینه‌های آن از منابع خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی تأمین شود.

دوم اینکه برای جلوگیری از تضییع منافع ملی و شرکت‌های تولیدکننده و شرکت‌های صادراتی این امر تخصصی به دفتر توسعه صادرات و زیرساخت صنایع و بازار وزارت جهاد کشاورزی منتقل گردد تا سیاست‌گذاری همه‌جانبه در این زمینه امکانپذیر شود.

سوم اینکه تا زمانی که حداقل 60 درصد از سهمیه 10 هزار تن اول هر شرکت صادر نشده است مجوز جدیدی داده نشود و چهارم کل زنجیره تولید فرآوری و عرضه شیرخام محصولات با یک سیاست واحد مبتنی بر عرضه و تقاضا و نرخ ارز واحد صورت گیرد تا مسائل و مشکلات صنعت از طریق رقابت آزاد واقعی در بازار حل شود.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام داشت که صادرات شیرخشک تا کنون انجام نشده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: