کد خبر: ۱۷۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - 16 April 2020
وزیر نیرو گفته است:​ تا پایان سال ۲۵۰ پروژه بزرگ را با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان به افتتاح خواهیم رساند.
وزیر نیرو گفته است:​ تا پایان سال ۲۵۰ پروژه بزرگ را با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان به افتتاح خواهیم رساند.


به گزارش  خبرگزاری صداوسیما، آقای رضا اردکانیان در حاشیه نشست هیات دولت افزود:​ افتتاح این پروژه ها از فردا در استان تهران با حضور رئیس جمهور صورت خواهد گرفت که تعداد چهار پروژه بزرگ نیروگاه بخار پرند با ظرفیت 160 مگاوات، سه تصفیه خانه بزرگ در اسلامشهر، ملارد و مسکن مهر صفادشت خواهد بود.

وی گفت:​ افتتاح این پروژه های نیروگاهی نقش بسیار مهمی در روند برق رسانی در کشور خواهد داشت.

وزیر نیرو افزود: امسال اساس پویش را فقط در ساخت و سازها نگذاشتیم بلکه ساز و کارهایی هم در پروژه ها و مجموعه فرایند ها و رویه ها و دستورالعمل ها نیز مورد بازبینی قرار می گیرد.

آقای اردکانیان گفت:​ امسال در تامین آب شرب مشکل خاصی نداریم و فعلا در شرایط خوبی به سر می بریم اما همیشه به همراهی مردم نیاز داریم.

وی افزود:​ امسال هم مثل نیم سال گذشته پویش هر هفته الف ب ایران را به ویژه در سالی که به نام جهش تولید است با جدیت ادامه می دهیم.

وزیر نیرو گفت:​ سیلاب های سال گذشته باعث شد تا منابع مالی خوبی را برای امور آب دریافت کنیم و بحث مهندسی رودخانه ها ولایروبی مسیل ها در حال انجام است.

آقای اردکانیان افزود: تا به امروز موفق شدیم حدود دو هزار کیلومتر از رودخانه های اصلی کشور لایروبی و مرمت کنیم که تاثیر مهمی در مهار سیلاب ها داشته و این روند ادامه دار است.

وی گفت: امسال با حداقل خسارت ، سیلاب ها را مهار خواهیم کرد و تالاب ها در حال آب گیری هستند که تغییر شرایط محیطی نقش مهمی را ایفا می کنند.

وزیر نیرو افزود:​ بارش های امسال موجب شد تا در فلات مرکزی ایران که 60 درصد آب های زیرزمینی را مصرف می کند سه دریاچه بزرگ ایجاد شود.

آقای اردکانیان گفت:​ برآورد ما این است که امسال فشار بر آب های زیرزمینی کمتر شود و کسری آبخانه ها امسال نسبت به سال های گذشته 19 درصد کمتر شده و این خودش باعث می شود تا با کاهش فرو نشست ها در کشور مواجه باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: