کد خبر: ۱۷۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - 11 April 2020
بانک صادارت در سال ۹۸ ؛
بانکداری ایرانی ـ بانک صادارت در سال ۹۸ بیش از ۱۳۵ هزار ۵۶۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات در اختیار مشتریان قرار داد که سهم تسهیلات قرض الحسنه ۱۱ هزار ۳۲۰ میلیارد تومان بود .
  بانکداری ایرانی ـ بانک صادارت گزارش فعالیت اسفند ماه ۹۸ را منتشر کرد .
 
 براساس این گزارش بانک صادرات  در ۱۲ ماه منتهی به پایان سال گذشته از محل تسهیلات اعطایی ۱۴ هزارو ۲۵۶ میلیارد تومان در آمد کسب کرد و در مقابل ۱۸ هزارو ۲۰۴ میلیارد تومان سود به سپرده گذاران پرداخت کرد .
 
به گزارش بانکداری ایرانی ، این بانک بزرگ بورسی در سال ۹۸ بیش از ۱۳۵ هزار  ۵۶۰ میلیارد تومان  انواع تسهیلات در اختیار مشتریان قرار داد که سهم تسهیلات قرض الحسنه ۱۱ هزارو  ۳۲۰ میلیارد تومان بود .
 
بانک صادرت بیشتری تسهیلات را در سه سر فصل فروش اقساطی ، سایر تسهیلات و مشارکت معدنی پرداخت کرد و همچنین بیشترین درآمد هم از سه بخش به ترتیب فروش اقساطی سه هزار  ۵۰۴ میلیارد تومان  ، سایر تسهیلات  سه هزار ۳۶۲ میلیارد تومان  و مشارکت معدنی دو هزار ۹۰۲ میلیارد تومان کسب کرد .
 
 برهمین اساس بیشترین سود را بانک صادرات  به سپرده های بلند مدت یک ساله (۵۹۶۸ میلیارد تومان )پرداخت کرد ، سپرده ویژه سرمایه گذاری(۳۹۱۰میلیارد تومان) و سپرده کوتاه مدت(۳۶۶۱ میلیارد تومان ) در رتبه بعدی قرار دارند .
 
 براساس آخرین گزارش ماهیانه بانک صادرات  این بانک توانسته در سال ۹۸ نزدیک به  ۲۲۱ هزارو  ۳۲۰ میلیارد تومان  سپرده جذب کند .
 
اعداد بر حسب میلیارد تومان
   
 وبصار" در بر اساس سومین  گزارش میاندورهای سال ۹۸ توانست ۸۸ میلیارد تومان  سود خالص ثبت کند این در حالی که در مدت مشابه سال قبل دو هزارو ۹ میلیارد تومان زبان خالص داشته است .
 
همچنین بانک صادرت زیان انباشته خود را در سه فصل نخست سال ۹۸بیش از ۱۵ درصد کاهش داد که این مهم حاصل  افزایش در آمدها و کاهش هزینه ها بود در بخش درآمدی ، در آمد های مشاع ۱۷ درصد رشد داشته و در آمد های غیر مشاع ۲۸ رشد داشته است. 
 
در بخش هزینه ها  بیشترین کاهش را هزینه مطالبات مشکوک الوصول داشته (۷۶درصد) و هزینه های  مالی (۵۶درصد) درتبه دوم است و در مجموع هزینه هی این بانک ۵ درصد نسب به مدت مشابه  سال  ۹۷ کاهش داشته است .
 
 
اعداد بر حسب میلیارد تومان
 
 
 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: