کد خبر: ۱۷۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 01 May 2019
آمارهای منتشره از سوی بورس تهران نشان می‌دهد که بیشترین حجم و ارزش معاملات بورس اوراق بهادار در نخستین ماه امسال به گروه بانک‌ها تعلق دارد.
آمارهای منتشره از سوی بورس تهران نشان می‌دهد که بیشترین حجم و ارزش معاملات بورس اوراق بهادار در نخستین ماه امسال به گروه بانک‌ها تعلق دارد.

 به گزارش ایسنا ، حجم و ارزش معاملات تالار شیشه ای طی ۱۶ روز کاری فروردین ماه امسال به ترتیب ۶۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۵۹ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال بوده است.

بر اساس این آمار، در این میان بانک تجارت با ۵۷۴۱ میلیارد ریال معامله، به میزان ۴.۵ درصد، بانک ملت با ۴۸۷۶ میلیارد ریال معادل ۳.۸ درصد، ایران خودرو با ۴۳۹۹ میلیارد ریال معادل ۳.۵ درصد، فولاد مبارکه با ۳۶۲۵ میلیارد ریال معادل ۲.۸ درصد و بانک پاسارگاد با ۳۱۲۸ میلیارد ریال معادل ۲.۵ درصد بیشترین ارزش معاملات بورس و اوراق بهادار تهران در نخستین ماه امسال را به نام خود اختصاص داده اند.

این در حالی است که از نظر حجم معاملات نیز بانک تجارت با ۱۲.۵۴۵ میلیون سهم معادل ۲۳.۵ درصد داد و ستدها را در ماه گذشته به خود اختصاص داده اند و پس از آن نیز به ترتیب شرکت‌های بانک پاسارگاد با ۲۲۷۲ معادل ۴.۳ درصد، سایپا با ۱۸۴۳ میلیون سهم معادل ۳.۵ درصد، پارس خودرو با ۱۶۵۰ میلیارد سهم معادل ۳.۱ درصد و بانک ملت با ۱۵۷۴ میلیون سهم معادل ۳ درصد از حجم معاملات را در دست داشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: همچنین نگاهی به معاملات بورس و اوراق بهادار در نخستین ماه امسال نشان می‌هد شرکت‌های سیمان‌ سفید نی‌ریز با ۹۷ درصد، سیمان تهران با ۹۱ درصد، سیمان ایلام با ۸۴ درصد، سیمان فارس و خوزستان با ۸۴ درصد و داروسازی زهراوی با ۸۰ درصد بیشترین افزایش قیمت را به نام خود کرده‌اند و در مقابل شرکت‌های صنایع‌ لاستیکی‌ سهند با ۲.۱ درصد، فنرسازی خاور با یک درصد و پارس سرام با یک درصد بیشترین کاهش قیمت را در ماه گذشته داشته‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: