کد خبر: ۱۷۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - 04 April 2020
شاپرک گزارش آماراسفندماه ۱۳۹۸ را منتشر و اعلام کرده است بیش از ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تراکنش به ارزش بیش از سه میلیارد و ۲۸۱ میلیون در شبکه شاپرک انجام شده که نسبت به بهمن‌ماه ۱/۳۷ درصد در تعداد کاهش داشته است.
بانکداری ایرانی - شاپرک گزارش آماراسفندماه ۱۳۹۸ را منتشر  و اعلام کرده است  بیش از ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تراکنش به ارزش بیش از سه میلیارد و ۲۸۱ میلیون در شبکه شاپرک انجام شده که نسبت به بهمن‌ماه ۱/۳۷ درصد در تعداد کاهش داشته است.

گزارش شاپرک در خصوص سهم شرکت‌های پرداخت الکترونیک از نظر تعداد تراکنش در اسفند ماه ۹۸ حاکی از آن است که شرکت‌های به پرداخت ملت با ۲۲.۴۸ درصد و پرداخت الکترونیک سامان با ۱۸.۹۹ درصد وتجارت الکترونیک پارسیان با ۱۶.۲۳ درصد توانسته‌اند جایگاه اول تا سوم بیشترین تعداد تراکنش در میان شرکت‌های پرداخت را کسب کنند؛ از سویی دیگر کمترین میزان تراکنش در میان شرکت‌های پرداخت متعلق به شرکت الکترونیک کارت دماوند با سهم ۰.۶۶ درصدی از تعداد تراکنش‌های شاپرکی انجام شده و پس از آن نیز پرداخت الکترونیک سپهر بالغ بر ۰.۹۹درصد از تمام تراکنش‌های شبکه شاپرک را به خود اختصاص داده است.



نمودار سهم بازار شرکت‌های پرداخت الکترونیک در زمینه مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در اسفند ماه نشان می‌دهد که به پرداخت ملت بالغ بر ۲۳.۷۸ درصد از مبلغ تراکنش‌های شاپرکی را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست قرار گرفته است؛ در ادامه نیز پرداخت الکترونیک سامان و کارت اعتباری ایران کیش به ترتیب با سهم ۱۶.۴۷ و ۱۳.۲۳ در جایگاه دوم و سهم قرار دارند. 

همچنین در میان دوازده شرکت فعال پرداخت الکترونیک، شرکت الکترونیک کارت دماوند با ۰.۴۷ از تمام مبلغ تراکنش‌های شاپرکی و پس از آن شرکت‌های پرداخت نوین آرین و سایان کارت کمترین سهم از بازار در مبلغ تراکنش‌های شاپرکی  در مدت مذکور را کسب کرده‌اند.



این آمار نشان می دهد که  «به پرداخت ملت» شناخته‌شده‌ترین شرکت  پی‌اس‌پی  با سهم ۲۲/۴۸ درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۲۳/۷۸ درصدی از مبلغ آنها همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است. 

اختلاف سهم مبلغی بیش از ۷ درصدی بین دو شرکت نخست بازار، نقش شرکت به‌پرداخت ملت را در میزان ارزش ریالی تراکنش‌های پرداخت کارت به روشنی نشان می‌دهد.






نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: