کد خبر: ۱۷۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - 29 March 2020
بانکداری ایرانی - بانک سینا که با سرمایه هزار میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حاضر است در خصوص نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی در پایان سال 98 توضیح داد.

 بانکداری ایرانی -    بانک بورسی  با اعلام نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی از اثر مثبت 7 میلیارد تومانی اعمال نرخ های جدید بر درآمد بانک طی سال گذشته خبر داد.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی -    بانک سینا که با سرمایه هزار میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حاضر است در خصوص نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی در پایان سال 98 توضیح داد.
 
براین اساس، ایمانی مدیرعامل بانک سینا اعلام کرد: طبق بخشنامه ۲۸ اسفند بانک مرکزی، مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی برای پایان سال مالی ۹۸ به منظور اعمال در دفاتر و تهیه صورت های مالی مبلغ ۱۰۲۰۰ تومان برای هر یورو و ۹ هزار تومان برای هر دلار آمریکا و سایر اسعار بر مبنای نرخ برابری آن به یورو در پایان سال تعیین شده است.
 
نرخ تسعیر اعمال شده در صورت های مالی پایان سال ۹۷ مبلغ ۸۵۰۰ تومان برای هر یورو و ۷۵۰۰ تومان برای هر دلار آمریکا بوده است.

با توجه به مراتب فوق و با لحاظ وضعیت بازار ارزی مثبت بانک سینا حدودا 7 میلیارد تومان در پایان سال ۹۸ اعمال نرخ های جدید تسعیر برای بانک اثر درآمدی خواهد داشت اما در این آثار دقیقا آن بر سود و زیان بانک منوط به تکمیل فرایند تهیه صورتهای مالی بانک خواهد بود.
 

 براین اساس، بانک سینا در کدال اعلام کرد: به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع مي‌رساند پیرو گزارش منتشر شده در پایگاه خبری بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مبنی بر افزايش نرخ تسعير ارز به استحضار می رساند بخشنامه شماره 98/450508مورخ 1398/12/28بانک مرکزي ج .ا.ا درخصوص نرخ و نحوه تسعير اقلام پولي دارايي ها و بدهي هاي ارزي پايان سال 1398ابلاغ گرديد .

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: