کد خبر: ۱۷۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 28 March 2020
بانکداری ایرانی - بانک تجارت هم با اعلام نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی ، آثار مالی این رویداد بر صورت های مالی ۹۸ را مثبت دانست .
بانکداری ایرانی -   بانک تجارت هم با اعلام نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی ، آثار مالی این رویداد بر صورت های مالی ۹۸ را مثبت دانست .
 
به گزارش  بانکداری ایرانی ،   دولت آبادی، مدیرعامل بانک تجارت از افزایش درآمدهای این بانک درنتیجه بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر اعمال نرخ‌های جدید تسعیر ارزهای خارجی خبر داد.
 
بر این اساس تعیین آثار دقیق تسعیر نرخ ارز بر صورت‌های مالی و وضعیت درآمدی بانک تجارت ، منوط به محاسبه میزان اندوخته کاهش مناسب مطالبات مشکوک الوصول  ارزی بوده که این امر مستلزم تکمیل فرآینده تهیه صورت های مالی 12 ماهه 98 است .
 
 
 
 
براین اساس، بانک تجارت در کدال اعلام کرد:  به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع مي‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مبنی بر افزايش نرخ تسعير ارز به استحضار می رساند بخشنامه شماره 450508 مورخ 1398/12/28 در باره نرخ و نحـوه تسـعير اقـلام پولي داراييها و بـدهيهاي ارزي پايـان سـال ۱۳۹۸ ابلاغ گرديد.
 
بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.
 
 
این گزارش می افزاید: بانک مرکزی 28 اسفندماه سال 1398 نرخ تسعیر ارزهای خارجی برای بانک ها و موسسات اعتباری را به ازای هر دلار آمریکا 9 هزار تومان و هر یورو 10 هزار و 200 تومان اعلام کرده که بر درآمد بانک های دارای دارایی ارزی و هزینه بانک های دارای بدهی های ارزی اثر می گذارد. 
 
 
 
 
باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: