کد خبر: ۱۷۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - 25 March 2020
مدير عامل بانك صنعت و معدن از آمادگي این بانک برای تحقق شعار جهش تولید در سال جاری خبر داد و اعلام داشت: اين بانك به عنوان تنها بانك تخصصي و توسعه اي در حوزه صنعت و معدن كشور، نقش مهمی در تحقق شعار سال از طریق تأمين مالي واحدهاي توليدي داشته و این موضوع را اولویت نخست خود می‌داند.
مدير عامل بانك صنعت و معدن از آمادگي این بانک برای تحقق شعار جهش تولید در سال جاری خبر داد و اعلام داشت: اين بانك به عنوان تنها بانك تخصصي و توسعه اي در حوزه صنعت و معدن كشور، نقش مهمی در تحقق شعار سال از طریق تأمين مالي واحدهاي توليدي داشته و این موضوع را اولویت نخست خود می‌داند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، دكتر حسين مهري مديرعامل اين بانك اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال "جهش تولید" و با عنایت به نقش اساسي و سهم عمده بانک ها در تأمين مالي اقتصاد کشور، تأمین سرمايه در گردش واحدهاي توليدي به نحوی که به افزایش ظرفیت عملي آنان منجر شود، يكي از راهكارهاي مؤثري است كه در سال گذشته نيز به انجام رسيد و در سال پيش رو با جديت بيشتري دنبال خواهد شد.

دكتر مهري افزود: جهش تولید، نیازمند پشتيباني نهادهاي ذيربط و برنامه‌ریزی برای تأمین اعتبار لازم براي حفظ و گسترش زنجیره تولید است كه در بانك صنعت و معدن همگام با تسريع در اجرايي شدن حاكميت شركتي و بانكداري ديجيتال، اصلاح ساختار، شفاف‌سازی و واگذاري اموال مازاد، صدور انواع اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه ها در راستاي افزايش فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زایی به انجام مي رسد.

مديرعامل بانك صنعت و معدن تصريح كرد: راهكار عملي ديگر براي ايجاد جهش در نرخ رشد توليدات داخلي، جلوگيري از خام فروشي در بخشهاي نفت و گاز و معدن است كه سرمايه گذاري در اين صنايع، ارزش افزوده بسيار و ارزآوري مناسبي را به همراه خواهد داشت.

وي بيان داشت: لازم است، سرمایه های بخش خصوصي توسط بانك هاي تخصصي مانند بانك صنعت و معدن از فعاليتهاي غيرمولد به سمت بخش تولید هدایت شوند كه اين امر با كاهش ريسك سرمايه گذاري و ارائه مشاوره هاي مؤثر به صنعتگران و كارآفرينان براي ورود به صنايع داراي مزيت و توجيه فني، مالي واقتصادي بالا امكان پذير مي شود.

دكتر حسين مهري در ادامه گفت: حمايت از صنايع دانش بنيان و صادرات محور همواره جزو برنامه هاي بانك صنعت و معدن در تحقق هدف افزايش كيفيت و كميت محصولات توليدي و ارتقاي استانداردها تا سطح استانداردهاي جهاني در جهت افزايش توان رقابتي توليدات داخلي است و در تلاش هستيم تا ارتباط بين مراكز توليد دانش و تكنولوژی مانند دانشگاهها و بخش هاي تحقیق و توسعه را با بخش توليد كالا و محصولات تقويت كنيم كه بر همين اساس اقداماتي صورت گرفته و تفاهم نامه هايي با دانشگاه های صنعتی شریف، اميركبير و جهاد دانشگاهی به امضا رسيد و در سال جديد نيز پيگيري لازم جهت اجرایی شدن آنها را بعمل خواهيم آورد.

وي يادآور شد: در شرایط فعلی اقتصاد که کشور به دلیل تحریم‌ها، با موانع بسیاري روبرو است، تمرکز ما بر جذب منابع ارزان قيمت و وصول مطالبات براي افزايش قدرت وام دهي و تسريع و تسهيل در فرآيند اعطاي تسهيلات مي باشد كه راهكاري بسيار كارآمد براي رفع مشكلات توليدكنندگان و تشويق آنان به توسعه و گسترش فعاليتهاي مولد است.

دكتر مهري خاطرنشان كرد: در شرايطي كه مردم در سراسر كشور با مشكلات ناشي از شيوع ويروس كرونا روبرو هستند و فعاليت بنگاه هاي توليدي و اقتصادي به دليل مسايل مالي متأثر از اين موضوع مختل شده است، وظيفه ما تعامل مؤثر با صنعتگران است و افزون بر آن مسؤليت حمايت از بخش توليد تجهیزات پزشکی و بيمارستاني، دارو و محصولات بهداشتی و ضد عفونی کننده، مواد غذايي و مايحتاج مورد نياز مردم را بر عهده داريم و در سالی که گذشت نیز در این حوزه اقدامات بسیار ارزشمندی انجام گرفت.

مدير عامل بانك صنعت و معدن در پایان بيان داشت: اين بانك با قدرت در انجام مسؤليت اجتماعی خود گام برداشته و با برقراري ارتباط سازنده با فعالان بخش توليد و مديران موفق اين حوزه و با بهره گيري از توان تخصصي نيروي انساني مجرب در اين مجموعه مي كوشد گام هايي مؤثر در شكوفايي بخش توليد كشور بردارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: