کد خبر: ۱۷۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - 19 March 2020
مدیرعامل فرابورس با اشاره به راه‌اندازی پویشی در بازار سرمایه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: خریداران حقوقی در نماد کرونا۱ و کرونا۲ به‌ترتیب ۴۱ و ۳۱ کد و کدهای حقیقی در این دونماد به‌ترتیب ۱۲ هزار و ۳۸۹ کد و ۹۸۲۷ کد(در مجموع ۲۲۲۸۸ کد) بوده‌اند.
  بانکداری ایرانی - مدیرعامل فرابورس با اشاره به راه‌اندازی پویشی در بازار سرمایه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: خریداران حقوقی در نماد کرونا۱ و کرونا۲ به‌ترتیب ۴۱ و ۳۱ کد و کدهای حقیقی در این دونماد به‌ترتیب ۱۲ هزار و ۳۸۹ کد و ۹۸۲۷ کد(در مجموع ۲۲۲۸۸ کد) بوده‌اند.
 
به گزارش   تسنیم؛ فرابورس ایران در روز سه‌شنبه گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در نظر دارد منابع مورد نیاز جهت پیشگیری، درمان و تحقیق در مورد کرونا ویروس را از طریق بازار سهام جمع آوری کند؛ و مدت درنظر گرفته شده برای جمع آوری این وجوه نیز از 27 اسفند تا 21 فروردین تعیین شد.

در این راستا دو نماد "کرونا1" و "کرونا2" بازگشایی شدند که بر این اساس قرار است در نماد "کرونا1" اصل و منافع حاصل از مبالغ تامین شده به متقاضی اهدا و جهت امور مذکور مصرف می‌شود. در نماد "کرونا2" نیز مبالغ تامین شده توسط امین سرمایه‌گذاری شده و منافع حاصل از آن به متقاضی اهدا و جهت امور مذکور مصرف می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: ارزش اسمی هر ورقه گواهی نیکوکاری 1000تومان است.

در این زمینه مدیرعامل فرابورس ایران با اعلام اینکه در نماد «کرونا1» شاهد جمع‌آوری حدود 3 میلیارد و 450 میلیون تومان نقدینگی بودیم و کدهای حقیقی مشارکت 63 درصدی در خرید گواهی نیکوکاری داشتند، گفت: در نماد «کرونا2» نیز حدود 8 میلیارد تومان گواهی نیکوکاری خریداری شده است که 35 درصد از این رقم توسط کدهای حقیقی رقم خورده است.

امیر هامونی با یادآوری اینکه نماد کرونا2 بر مبنای اهدای سود است، عنوان کرد: وجوهی که در این نماد جمع‌آوری می‌شود صرفا سود آن برای پویش مقابله با کرونا اختصاص می‌یابد و خریداران گواهی نیکوکاری در این نماد پس از پایان مهلت جمع آوری وجوه یعنی 31 فروردین ماه سال 99 می‌توانند در صورتی که اصل مبلغ را بخواهند، سفارش خود را در سامانه معاملات ثبت کنند.

وی همچنین اشاره کرد: خریداران حقوقی در نماد کرونا1 و کرونا2 به ترتیب 41 و 31 کد و کدهای حقیقی نیز به ترتیب در این دو نماد 12 هزار و 389 کد و 9 هزار و 827 کد بوده‌اند.

تمامی کارمزدهای کرونا صفر است

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران، سرمایه‌گذاران نیکوکار نسبت به کارمزدهایی که در خصوص اوراق گواهی کرونا1 ‏و کرونا2 از حسابشان کسر شده، نگرانی نداشته باشند؛ چرا که این کارمزدها با انجام تغییرات نرم‌افزاری در سامانه‌های کارگزاران ‏پس از چند روز به حساب تمامی سهامداران برگشت داده می‌شود و کارمزد بر هیچ‌یک از معاملات اوراق گواهی نیکوکاری لحاظ ‏نخواهد شد.‏

هامونی افزود: سامانه‌های معاملاتی کارگزاران نیاز به تغییرات نرم‌افزاری دارد و به همین دلیل از نمادهای کرونا در سیستم ‏کارگزاری‌ها کارمزد کم شده است اما پس از ثبت نهایی در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، هیچ‌گونه کارمزدی برای ‏این اوراق لحاظ نمی‌شود.‏

مدیرعامل فرابورس ایران با قدردانی از اهداکنندگان وجوه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور که از روز سه‌شنبه گذشته تحت پویشی در بازار سرمایه ایران در نمادهای «کرونا1» و «کرونا2» آغاز شده است، گفت: طی دو روز معاملاتی و در زمانی حدودا 5 ساعته، فعالان بازار سرمایه در مجموع این دو نماد بیش از 11 میلیارد تومان مشارکت کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: