کد خبر: ۱۷۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - 17 March 2020
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که دولتش تصمیمی برای قرنطینه سراسری آمریکا برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا ندارد.
 بانکداری ایرانی - رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که دولتش تصمیمی برای قرنطینه سراسری آمریکا برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا ندارد.
 
به گزارش  تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری روزانه کارگروه ویژه کاخ سفید برای مبارزه با کرونا اعلام کرد که دولتش قصد ندارد برای مقابله به گسترش ویروس کرونا در آمریکا اقدام به قرنطینه سراسری این کشور کند.

ترامپ که در کنار دیگر اعضای کارگروه ویژه کاخ سفید برای مبارزه با ویروس کرونا در نشست خبری حضور یافته بود، در خصوص احتمال قرنطینه سراسری آمریکا به خبرنگاران گفت: «ما قرنطینه سراسری را در دست بررسی نداریم. اما ممکن است قرنطینه کردن برخی کانون‌های شیوع ویروس کرونا در کشور مورد بررسی قرار گیرد.»

دونالد ترامپ در این نشست خبری به برخی از توصیه‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که به‌منظور پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، اشاره کرد. وی گفت: «ما از مردم می‌خواهیم که تجمعاتی با بیش از 10 نفر نداشته باشند و اگر ممکن است در خانه [به جای مدرسه] به کودکان خود درس بدهند.»

رئیس‌جمهور آمریکا درباره اینکه اقدامات پیشگیرانه در رابطه با ویروس کرونا چه مدت ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: «این سؤالی است که من بارها از متخصصان پرسیده‌ام و آنها به من گفته‌اند که تا ماه جولای یا آگوست [تا اواسط تابستان] و حتی ممکن است بیش از این هم طول بکشد.»

وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال استفاده از یگان‌های مهندسی ارتش آمریکا برای ساخت بیمارستان‌های جدید به‌منظور بستری کردن بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت: «امیدواریم که کار به آنجا نکشد. اما اگر نیاز به فضای بیمارستانی بیشتری داشته باشیم، ممکن است استفاده از ساختمان‌هایی که می‌توانند به‌عنوان بیمارستان [موقت] مورد استفاده قرار گیرند را نیز بررسی کنیم.»

ترامپ در خصوص خبر آزمایش یک واکسن در ایالت واشنگتن برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز مدعی شد: «اولین مرحله از آزمایش این واکسن انجام شده است و این سریع‌ترین زمان کشف و آزمایش یک واکسن در تاریخ است.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: