کد خبر: ۱۷۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - 14 March 2020
مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: مراجعه به مراکز معاینه فنی حدود ۶۵ درصد کاهش داشته است.
 
بانکداری ایرانی مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: مراجعه به مراکز معاینه فنی حدود ۶۵ درصد کاهش داشته است.

حسین مقدم در گفتگو با  مهر در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اعلام پلیس مبنی بر عدم جریمه خودروها به دلیل معاینه فنی هنوز مراکز معاینه فنی در تهران فعال هستند، گفت: این شرکت یک شرکت خدماتی است و سیاست‌های اجرایی فعالیت‌های آن از سوی وزارت کشور ابلاغ می‌شود. پلیس نیز یکی از بازوهای اجرایی حمل و نقل است که از زیرمجموعه‌های وزارت کشور محسوب می‌شود بنابراین ما مجری دستورالعمل‌های کلان معاینه فنی هستیم که از سوی وزارت کشور ابلاغ می‌شود و تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد مکلفیم به شهروندان خدمات دهیم.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: اتحادیه حمل و نقل کشور که سالهاست مسئولیت امور اجرایی معاینه فنی را بر عهده دارد اعلام کرده کلیه مراکز معاینه فنی خودروهای سبک با رعایت شرایط بهداشتی مکلف به ارائه خدمات هستند و تا زمانی که سیاست‌های کلی تغییری نکند، ما امکان تعطیلی نداریم اما ساعت کاری مراکز به حداقل رسیده است و تنها یک شیفت فعالیت می‌کنیم در حالی که در سالهای گذشته در روزهای پایانی سال مراکز ۲۴ ساعته و سه شیفته کار می‌کردند اما در حال حاضر به دلیل آنکه تقاضا بسیار کاهش پیدا کرده، مراکز معاینه فنی از ساعت ۷:۳۰ تا ۴ بعدازظهر باز هستند. همچنین حضور پرسنل را به حداقل رسانده ایم و برای سلامت همکاران و شهروندان روزانه چندین بار مراکز را ضدعفونی می‌کنیم و وسایل بهداشتی، ماسک و دستکش در اختیار همکارانمان قرار می‌دهیم.

وی افزود: تهیه این اقلام برای ما همانند شهروندان دشوار است اما تلاش می‌کنیم برای صیانت از جان همکارانمان به دقت مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و هر تصمیمی که دولت در خصوص ادامه فعالیت ادارات و واحدهای خدماتی بگیرد، بر اساس آن عمل می‌کنیم.

مقدم با اشاره به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به مراکز معاینه فنی حدود ۶ تا ۷ هزار خودرو مراجعه می‌کرد که در حال حاضر در کل تهران این رقم به ۲۵۰۰ خودرو رسیده است که شاهد کاهش ۶۵ درصدی مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی هستیم. همچنین در سالهای گذشته در روزهای پایانی سال تعداد مراجعه کنندگان از ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار متغیر بود که به دلیل همین افزایش ما فعالیت‌های خود را افزایش می‌دادیم و مراکز چند شیفته فعالیت می‌کردند که در حال حاضر با توجه به اینکه در روزهای پایانی هستیم، تعداد مراجعه کنندگان تغییری نداشته و کاهش نیز داشته است. بنابراین نسبت به سال گذشته، ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش مراجعه کننده داشته ایم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: