کد خبر: ۱۷۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - 14 March 2020
کرونا منجر شد تا قیمت خودروهای داخلی ، مونتاژی و وارداتی با افت 20 ، 50 ، 80 میلیون تومانی روبرو شوند و بازار شب عید خودرو حسابی کساد شود.
کرونا منجر شد تا قیمت خودروهای داخلی ، مونتاژی و وارداتی با افت 20 ، 50 ، 80 میلیون تومانی روبرو شوند و بازار شب عید خودرو حسابی کساد شود.

به گزارش  تسنیم، افرادی که به امید بازار پر التهاب شب عید خودرو مدام بر طبل گران شدن خودرو می زدند و با خرید چندین دستگاه ، امیدوار به سود بالا و فروش خودروها با قیمت های بالا بودند با زیان بسیار زیادی روبرو و ناچار به ارزان فروشی شده اند.

بر اساس این گزارش، در شرایط کنونی که شیوع بیماری کرونا وارد مرحله جدیدی شده،  مردم ترجیح می‌دهند در منزل باشند و تنها برای خریدهای ضروری راهی بازار شوند. بنابراین خبری از خرید و فروش در بازار خودرو نیز نیست .

این روزها رکود در بازار خودرو در حالی هر روز تشدید پیدا می‌کند که در سال های گذشته با نزدیک شدن به سال جدید تنور معاملات داغ بود و هر کس برای سفرهای نوروزی آماده می‌شد. اما در شرایط کنونی اوضاع برای خریداران نیز مناسب نیست زیرا خرید خودرو علاوه بر رفت آمدهای بسیار در نمایشگاه ها مراجعات متعددی به مراکز تعویض پلاک می خواهد که نگرانی از شیوع بیماری کرونا عاملی شده تا فعلا خریداران از خرید خودداری کنند.

البته علاوه بر کرونا مهم‌ترین موضوعی که موجب شده مردم فعلا خودرو خریداری نکنند کاهش قیمت انواع محصولات است. در طول دو ماه گذشته روند افزایشی قیمت دلار باعث شده بود تا دلالان بازار خودرو با اعلام قیمت های کاذب و غیر واقعی روند افزایش قیمت ها را در بازار رقم زنند به طوری که قیمت خودروهای داخلی در بازار با رشد قابل توجهی شگفتی بسیاری از مردم را به دنبال داشت.

اما پس از چند هفته با برخورد مراجع قضایی با سایت های فروش خودرو که قیمت های کاذبی را برای خودروها منتشر می‌کردند و ثبات نرخ ارز قیمت خودرو وارد شیب کاهش قیمت شد و امروز این خریدار است که رقم نهایی را اعلام می‌کند.

به اعتقاد فعالان بازار، بیماری کرونا موجب شده تا خریداری در بازار خودرو نباشد. این در حالی است که تعداد خودرو در بازار زیاد شده و روند کاهش قیمت ها ادامه دارد. به نظر می رسد با تداوم این شرایط ، کاهش قیمت ها در بازار خودرو سرعت بیشتری پیدا کرده و آن تعداد از افرادی که خودرو را فقط برای کسب سود و سرمایه گذاری خریداری کرده بودند با زیان روبرو شوند.

فروشندگان خودرو می‌گویند بازار نیازمند آرامش است اما با توجه به اوضاع و بیماری کرونا کاهش قیمت ها در بازار رکورد جدیدی را ثبت می کند. در حال حاضر پژو 2008 که یک ماه پیش به 490 میلیون تومان رسیده امروز حدود 440 تومان شده و حتی ارزان تر هم به فروش می رسد.

بررسی بازار خودرو  نشان می‌دهد در خودروهای مونتاژی کاهش 40 تا 50 میلیون تومان و در خودروهای وارداتی 70 تا 80 میلیون تومان کاهش قیمت به وجود آمده است. علاوه بر این در خودروهای داخلی هم کاهش قیمت ها از 6 تا 20 میلیون تومان است.

البته طی چند روز اخیر، قفل شدن معلامات روند کاهش قیمت ها را متوقف کرده اما بی ثباتی بازار عاملی شده تا خبری از مشتری در بازار خودرو نباشد.
در این شرایط توصیه می شود اگر کسی تمایل به خرید خودرو دارد از مراکز دارای پروانه کسب خرید انجام داده و به هیچ عنوان در دام تبلیغات اغوا کننده فروش خودرو در فضای مجازی نیفتد. امروز دلالان با زیان بسیار بالایی که در بازار خودرو کرده اند در صد بوده به صورت صوری خودرو فروخته و ازاین طریق زیان وارد شده را جبران کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: