کد خبر: ۱۷۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - 04 March 2020
یک مقام مسئول در صنعت نفت از تکمیل بخش فراساحل میدان مشترک پارس جنوبی تا پایان سال ۹۸ خبر داد و تأکید کرد: شرکت‌های ایرانی در خلال توسعه پارس جنوبی، رشد کردند.
 
 بانکداری ایرانی - یک مقام مسئول در صنعت نفت از تکمیل بخش فراساحل میدان مشترک پارس جنوبی تا پایان سال ۹۸ خبر داد و تأکید کرد: شرکت‌های ایرانی در خلال توسعه پارس جنوبی، رشد کردند.

به گزارش   وزارت نفت، محمد مشکین‌فام شب گذشته در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه آخرین سکوی فاز پارس جنوبی (سکوی C فاز ۱۳) شنبه هفته آینده (۱۷ اسفندماه) در صورت مساعد بودن شرایط جوی نصب می‌شود، اظهار کرد: این سکو سی‌وهفتمین سکوی نصب شده در میدان مشترک پارس جنوبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه پرونده بخش فراساحل توسعه پارس جنوبی به جز فاز ۱۱ تا پایان سال بسته می‌شود، درباره توسعه فاز ۱۱ توضیح داد: نخستین جکت این فاز به‌زودی نصب می‌شود و پس از تکمیل حفاری چاه‌ها، عرشه آن نصب خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه ایران در برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر پیشی گرفته است، تصریح کرد: مقدار برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی هم‌اکنون روزانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب است، در حالی‌که این رقم برای قطر روزانه ۵۷۰ تا ۵۸۰ میلیون مترمکعب است.

مشکین‌فام با بیان اینکه هم‌اکنون ساخت سکو به لحاظ مهندسی و اجرا، حمل، نصب، هوک‌آپ و راه‌اندازی کاملاً ایرانی و بومی‌سازی شده و ۷۰ درصد ساخت کالاهای این بخش داخلی‌سازی است، تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی در خلال توسعه پارس جنوبی رشد و توسعه پیدا کردند و اکنون به‌راحتی می‌توانند پروژه ۵ میلیارد دلاری را مدیریت کنند، در حالی که در آغاز توسعه این میدان چنین ظرفیتی وجود نداشت.

 
برچسب ها: صنعت نفت ، پارس جنوبی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: