کد خبر: ۱۷۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 01 March 2020
نگاهی به عملکرد شرکت بیمه آسیا و بررسی بازدهی 18 درصدی سهام شرکت ظرف 5روز
بانکداری ایرانی - بیمه آسیا شش ماهه دوم سال 98 را با اتفاقات جالب توجهی آغاز کرده و با رخداد چشمگیری در حال پایان بردن است.
 بانکداری ایرانی -    بیمه آسیا شش ماهه دوم سال 98 را با اتفاقات جالب توجهی آغاز کرده  و با رخداد چشمگیری در حال پایان بردن است. 
 
این رخدادچهارگانه سبب شده است تا سهام شرکت تنها در چند روز آغاز اسفند 98 بالاتر از 18 درصد بازدهی داشته باشد.
 
صعود 42پله‌ای حق بیمه تولیدی 
 
به گزارش بانکداری ایرانی  ، نخستین رویدادی که در شش ماهه دوم سال 98 رخ داد تحقق رشد 42 درصدی حق بیمه تولیدی در ابتدای شش ماهه دوم بود که  در پی آن شرکت برای شروع شش ماهه دوم 415 میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرد. 
 
توانگری 145 درصدی
 
نکته دومی که در ابتدای شش ماهه دوم امسال یعنی اوایل مهر98 ، توانست وضعیت بیمه آسیا را متحول کند و نام این شرکت را بر سر زبانها بیاندازد؛ رشد توانگری مالی شرکت از رقم 107 به عدد 145 طی یکسال  بوده است. 
 
بر اساس این گزارش ، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه و براساس صورت های مالی سال 1397، سطح یک توانگری  مالی سال 1398 بیمه آسیا را مورد تایید قرار داده است. سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا در سال 1398 با شاخص 145 درصد در مقایسه با نسبت 107 درصد در سال 1397 از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.
 
قراردادهای بزرگ با بزرگان خاورمیانه
 
نکته سومی که شایان ذکر است ، قراردادهای شرکت با بنگاه های اقتصادی بزرگ می باشد که در سود عملیاتی شرکت تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.  چندین قرار داد بزرگ در این روزها به امضا رسیده که مهمترین و مهیج ترین آن ، امضای تفاهم نامه بیمه آسیا و بزرگ ترین پتروشیمی خاور میانه  است. 
 
تفاهم نامه همکاری بین بیمه آسیا و بزرگ ترین پتروشیمی خاور میانه با حضور مدیرعامل بیمه آسیا و مدیر عامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) به امضا رسید. این  تفاهم نامه گسترش همکاری بیمه آسیا و پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) برای سه سال در زمینه ارائه انواع پوشش های بیمه ای را تحت پوشش قرار می دهد. 
 
گفتنی است ، پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)در زمینه تولید مواد شیمیایی، آروماتیک‌ها، پلیمرها و ال‌پی‌جی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۵۲ از مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت میتسویی تحت نام شرکت پتروشیمی ایران و ژاپن شکل گرفت و در سال ۱۳۶۵ در پی کناره‌گیری شرکت میتسویی از پروژه ساخت مجتمع، کلیه سهام آن توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خریداری و نام آن به شرکت پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) تغییر پیدا کرد. شرکت پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) در سال ۱۳۸۹ توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خریداری شد. 
 
کاهش نسبت خسارت
 
چهارمین نکته مهم در خصوص عملکرد شرکت بیمه آسیا در شش ماهه دوم 98 عملکرد شرکت است . 
 
بیمه آسیا در 11ماهه منتهی به 30 بهمن 97 حدود 38 هزار و 384 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود که در دوره مشابه در سال 98 با رشد 38 درصدی به رقم 53 هزار و 250 میلیارد ریال رسید. 
خسارت پرداختی در 11ماهه مورد بررسی در سال  97 معادل 24 هزار و 388 میلیارد ریال بوده که در همین دوره در سال 98 به رقم 31 هزار میلیارد ریال رسید. 
 
نسبت خسارت در سال 97 معادل 63 درصد بود اما در سال 98 به رقم  58 درصدی رسید.بنابراین با توجه به چنین رخدادی است که فقط در 5روز کاری اسفند 98 بالاتر از 18 درصد بازدهی در سهام این شرکت رخ داده است. 
 
باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: