کد خبر: ۱۷۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - 29 February 2020
بانک مرکزی پرداخت تسهیلات بیش از ۵ میلیارد تومانی به اشخاص حقیقی و حقوقی را منوط به ارائه صورت‌ های مالی حسابرسی شده اعلام کرد.
بانک مرکزی پرداخت تسهیلات بیش از ۵ میلیارد تومانی به اشخاص حقیقی و حقوقی را منوط به ارائه صورت‌ های مالی حسابرسی شده اعلام کرد.

 بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری پیرو بخشنامه ۵ بهمن سال ۹۰ موضوع ابلاغ سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی مصوب بیستم دی ماه سال ۹۰ شورای پول و اعتبار این بانک با هدف تسهیل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به ویژه فعالان عرصه تولید و در پاسخ به درخواست‌های فراوان واصله در این رابطه، پیشنهاد اصلاح تبصره ۳ ذیل ماده ۱۷ فصل چهارم ضوابط فوق را به شورای پول و اعتبار تسلیم کرد که نهایتاً در جلسـه ۱۵ بهمن ماه آن شورا به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت.

در اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات به/برای اشخاص حقوقی و حقیقی که حسب قانون مالیات‌های مستقیم مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند، اخذ صورت‌های مالی الزامی است. پرداخت تسهیلات و ایجاد تعهدات بیش از ٥٠ میلیارد ریال /به برای اشخاص حقیقی و حقوقی در هر بانک/مؤسسه اعتباری غیربانکی و در هر سال شمسی منوط به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده است.

مصوبه فوق نافی الزامات و تکالیف مربوط مقـرر در آیین‌نامه راهکارهای افزایش ضمانت اجرایی و تقویت حسابرسی و همچنین بند ه بخش ج سیاست‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکـود نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: