کد خبر: ۱۷۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - 29 February 2020
مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به اقدامات مربوط به خروج از زیان و بهبود عملکرد از آماده سازی گروه مالی سپهر صادرات برای عرضه اولیه در بورس و نوید پایان دوره مالی جاری با سود خبر داد.

حجت‌اله صیدی درباره آخرین اقدامات بانک صادرات برای خروج از زیان و بهبود عملکرد گفت:بر اساس چشم انداز و نقشه راه، نخستین گام برای بهبود شرایط در بانک کاهش زیان و ورود به سودآوری بود. این اقدام با اصلاح ساختار مالی شروع شد که شامل بهینه سازی ترکیب سپرده ها بود.

 وی ادامه داد: سعی شد منابع گران قیمت کاهش یافته و به سمت سپرده های ارزان قیمت حرکت شود. همچنین وزن سپرده های ارزان قیمت ، افزایش یافت و با جذب سپرده های بیشتر ، سهم از بازار بانک بیشتر شد .

 این مقام مسئول افزود: از موارد دیگر ، کاهش هزینه‌های مالی بود. گاهی برای تامین وجه از بازار بین بانکی بطور شبانه اقدام می‌شد و گاهی اضافه برداشت بانکی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ رخ داد که این موارد بطور کامل متوقف و منجر به کاهش هزینه های مالی بانک شد.

از طرفی سمت دارایی‌های ترازنامه اقلام مهم ، مطالبات بود که تلاش شد برای اولین بار در سال ۹۸ مطالبات معوق سیر کاهشی و منجر به کاستن ذخیره‌گیری بیشتر در حساب‌ها شود و با کاهش حجم مطالبات، بخشی از ذخائری که مابه ازای وصول مطالبات گرفته بودیم، کاهش یابد.

صیدی ادامه داد: از دیگر اقدامات ، افزایش درآمدهای کارمزدی بود و خوشبختانه در دو بخش درآمدهای حاصل از فعالیت‌های ارزی و درآمدهای کارمزدی نسبت به ۶ ماهه و سه ماهه نخست سال وضعیت درآمدها بهبود داشته است. انتظار می رود این روند تا پایان دوره مالی ۱۲ ماهه سال جاری ادامه‌دار باشد و سال ۹۸ را با سود به پایان برسد .

وی توضیح داد: البته این سود رقم قابل ملاحظه‌ای نخواهد بود . چرا که اهتمام در این مرحله تماما بر کاهش زیان و خروج از زیان‌دهی بود که این مهم در حال عملیاتی‌شدن است و امید می رود با تداوم مدیریت هزینه ها و افزایش درآمدها بتوانیم سال آینده سود مناسب تری را به نسبت سال جاری محقق کنیم.

 
صیدی درباره مطالبات از سرمایه‌گذاری خوارزمی و فروش اموال مازاد نیز گفت : در مورد طلب از شرکت خوارزمی به توافق رسیدیم و بخشی از مطالبات را بصورت دارایی وصول و در جدول اقساط تجدید نظر کردیم. از طرفی با توجه به اینکه نیروگاه‌ها در دریافت وجوه حاصل از برق با تاخیر مواجهند، بخشی از مطالبات را نیز در غالب اوراق بدهی تهاتر کردیم. همچنین آگهی سراسری فروش ویژه برای املاک مازاد در اسفند ماه در دستور کار قرار گرفته تا در سال جاری رقم خوبی را از بابت فروش اموال مازاد در صورت های مالی شناسایی کنیم.


وی از اقدامات لازم برای عرضه اولیه گروه مالی سپهر صادرات مبنی بر تبدیل به سهامی عام، آماده‌سازی صورت‌های مالی تلفیقی و ... خبر داد و گفت: انتقال سهام شرکت‌های زیر مجموعه بانک به گروه مالی در دست اجرا بود که نهایی شد و انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه سهام گروه مالی سپهر صادرات در بورس باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: