کد خبر: ۱۷۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 23 February 2020
جان آکرمن، استاد اقتصادو روزنامه‌نگار، می‌گوید قرارداد تجاری به تازگی امضا شده بین آمریکا، مکزیک و کانادا که جایگزین معاهده نفتا شده است، منافع و مزیت‌های مهمی برای شرکت‌های آمریکایی دارد.
 
 بانکداری ایرانی - جان آکرمن، استاد اقتصادو روزنامه‌نگار، می‌گوید قرارداد تجاری به تازگی امضا شده بین آمریکا، مکزیک و کانادا که جایگزین معاهده نفتا شده است، منافع و مزیت‌های مهمی برای شرکت‌های آمریکایی دارد.

به گزارش  مهر به نقل از راشاتودی، جان آکرمن، پروفسور اقتصاد و روزنامه‌نگار، در برنامه گزارش کیسر راشاتودی گفت که قرارداد تجاری به تازگی امضا شده بین آمریکا، مکزیک و کانادا که جایگزین معاهده نفتا شده است، منافع و مزیت‌های مهمی برای اقتصاد آمریکا و شرکت‌های آن داشته است.

استاد دانشگاه ملی مکزیک گفت: به نظر می‌رسد توافق جدید خیلی بهتر از نفتا نباشد. در توافق نفتا اقتصادهای دو کشور آمریکا و مکزیک در هم تنیده شدند اما این رابطه به نحوی بود که مطمئناً اقتصاد مکزیک را به آمریکا وابسته کند.

آکرمن گفت: در طول مذاکرات دولت مکزیک اصولاً به دونالد ترامپ اجازه نداد که این توافق را به توافقی بدتر برای مکزیک تبدیل کند. با این حال از نظر من هنوز در این توافق به اقتصاد آمریکا و شرکت‌های این کشور جایگاهی بالاتر نسبت به اقتصاد مکزیک داده شده است؛ شرکت‌های بزرگ بر طبقه کارگر برتری یافته‌اند.

او اضافه کرد: با این همه این توافق تأثیر جانبی مثبتی برای مکزیک داشته است؛ طی این توافق طبقه کارگری از قانون کار جدیدی بهره‌مند می‌شوند که راه را برای انتخابات آزاد و عادلانه اتحادیه‌های این کشور باز می‌کند.
برچسب ها: آمریکا ، مکزیک ، کانادا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: