کد خبر: ۱۷۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 23 February 2020
بانکداری ایرانی - مجمع عادي ساليانه شركت سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران امروز يكشنبه ٤ اسفند ماه با حضور 85 درصد سهامداران در هتل پارسيان برگزار شد .
بانکداری ایرانی - لیلا فریادرس ، مجمع عادي ساليانه شركت سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران زیرمجموعه بانک  بانک صنعت و معدن امروز يكشنبه ٤ اسفند ماه  با حضور 85 درصد سهامداران در هتل پارسيان برگزار شد .

به گزارش  بانکداری ایرانی، شيران در مجموع با ورود به باشگاه شركت‌هاي با سود بالاتر از ١٠ هزار ميليارد ريال، توانست  ١٠.١٠٥ ميليارد ريال سود خالص براي سال ٩٨ را ثبت کند. حال آنکه در سال ٩٧ اين رقم ٣.٣٩٨ ميليارد ريال بود . بر این اساس، شيران توانست در سال جاري به ١٩٧ درصد سود خالص دست يابد.



علاوه بر این، شيران با بازدهي بالاي٦٠٠ درصد در قيمّت روي تابلو براي مدت يكسال و دستيابي بالغ بر ١٠ هزار ميليارد ريال سود خالص، افزايش حدود ٢٠٠ درصدي فروش و افزايش حدود ٦٠٠ درصدي درامد غير عملياتي كارنامه درخشانی از خود منتشر كرد.  بررسي اجمالي عملكرد اين شركت حاكي از افزايش محصولات LABوNp ‘ HAB بالغ بر ٨٠ ميليون دلار از محل صادرات براي كشور در شرايط تحريمي است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٩ درصد افزايش داشته است. 


گفتنی است که شيران در فروش كل نيز يك جهش ٩٢ درصدي را ثبت كرده است. همچنين با فروش ٩.٦٠٠ ميليارد ريال در سال مالي گذشته به ركورد تازه ١٨.٤٠٠ ميليارد ريال دست یافته است.

علاوه بر این، يك گام ٢٢ هزار ميليارد ريالي نيز براي سال آتي خود ترسيم كرده است.



براساس اين گزارش شيران با حدود ٦٠٠ درصد رشد در بخش غير عملياتي توانسته است رقم ٤.٨٧٦ ميليارد ريال درآمد غير عملياتي در سال مالي ٩٧ را ثبت كند. این در حالي است كه در سال قبل‌تَر، اين رقم ٧٢٥ ميليارد ريال بوده است.


شایان ذکر است که  یکی از خبرهای مهیج شیران، فروش ٤ هزار ميليارد ريالي ماه‌هاي دي و بهمن سال مالي جديد منتهي به اذر ماه ٩٩ بود كه نشانگر شروع طوفاني براي سال مال جديد است كه منجر به تحقق eps بالاي ٣٥٠ ريال براي هر سهم در ماههاي مذكور مي شود.

همچنين پيكيري مطالبات خارجي كه روند جديدي براي پيگيري آن آغاز شده است روزهاي خوبي را ترسيم خواهد كرد.




در پايان مجمع سود عادلانه ، سهم سهامدران كه يكسال با شيران ٦٠٠ درصد بازدهي روي تابلو را تجربه كرده بودند و در مجمع نيز براي هر سهم 930 ريال سود دريافت كردند.

همچنین، در مورد عوارض ارزش افزوده خوراك نفت سفيد ، كه پيشتر روي كدال قرار گرفت ، در مجمع ابعاد ٣هزار و ٦٠٠ ميليارد ريالي به خود گرفت و اعلام شد در صورت أخذ كامل ساير ارا مربوط به دوره هاي مالياتي سال ٩٠ تا ٩٨ يك سود رويايي در انتظار سهامدارن شيران در دوره هاي اتي فقط از محل همين موضوع خواهد بود.

این گزارش می افزاید ، سهامداران حقیقی از 25 فروردین سال 99 می توانند با مراجعه به شعب بانک ملت و ارائه اصل و تصویر کارت ملی و اعلام کد بورسی نسبت به دریافت سود اقدام کنند.

همچنین سهامداران حقوقی دارای یک تا 60 هزار سهم از یک خرداد ماه ، 60 هزار و یک تا 160 هزار سهم از یک تیر، 160 هزار و یک تا 900 هزار سهم از یک مرداد و از 900 هزار سهم به بالا از یک شهریور سال آینده می توانند سود خود را دریافت کنند.

بنابراین گزارش، بانک صنعت و معدن 49.9 درصد سهام این شرکت بورسی را در اختیار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: