کد خبر: ۱۷۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 23 February 2020
بانکداری ایرانی - بررسی صورت‌های مالی 22 شرکت بورسی در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 98 نشان می دهد که شرکت های بیمه در تولید حق بیمه ، نسبت به دوره مشابه در سال قبل 57 درصد رشد داشته‌اند.
بانکداری ایرانی علی سوری ، در یک سال گذشته بر اساس صورتهای مالی حسابرسی نشده  شرکت بیمه گری خصوصی و بورسی، در بین 22 شرکت بررسی شده ، هیچ شرکت بیمه‌گری زیان ده وجود نداشته و همه شرکت توانستند از وضعیت مناسبی برخوردار شده و حتی شرکت‌هایی که سال گذشته با زیان سنگین و ناامید کننده‌ای مواجه بودند از آن وضعیت خارج شده اند.
 
به گزارش   بانکداری ایرانی ، در یکسال گذشته که بصورت میانگین نرخ تورم در کشور رو به افزایش بالای 30 درصدی و حتی 40 درصدی بوده  صنعت بیمه نیز از این فضا بیشترین بهره را برده و با افزایش حق بیمه تولیدی، سرمایه گذاری مناسب و پورتفوی دقیق توانست بهترین بهره را از این فضا ببرد.
 
وضعیت مالی شرکت های بیمه در 9ماهه منتهی به 30 آذر98
 
 
بر اساس این گزارش، بررسی صورت‌های مالی 22 شرکت بورسی در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 98 نشان می دهد که شرکت های بیمه در تولید حق بیمه ، نسبت به دوره مشابه در سال قبل 57 درصد رشد داشته‌اند.
 
همچنین درآمد شرکت های بیمه در یکساله منتهی به 30 آذر 98 بالغ بر 60 درصد رشد داشته است. 
 
علاوه بر این هزینه خسارت شرکت های بیمه 71 درصد  نسبت به سال قبل رشد داشته است. 
 
نکته جالب توجه سود دهی شرکت های بورسی بودن که بطور میانگین بالغ بر 333 درصد رشد داشتند و از مجموع 13 هزار ریال سود خالص شناسایی شده هیچ شرکت بیمه گری با زیان خالص مواجهه نشده است و این اولین سالی است که از 22 شرکت بورسی هیچ کدام از شرکت ها زیان ده نیستند.
 
در مجموع این 22 شرکت بیمه بورسی 294 هزار و 238 میلیارد ریال حق بیمه تولید کردند که از این محل 217 هزار و 262 میلیارد ریال درامد کسب کردند که نسبت به سال قبل 60  درصد رشد داشتند. 
 
این گزارش می افزاید که  این 22 شرکت در یکساله منتهی به 30 آذر 98 حدود149 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کردند اما در مجموع هزینه خسارت این شرکت ها 176 هزار میلیاردریال بوده که نسبت به سال قبل با رشد 71 درصدی مواجه شده اند که  یکی از علت های ان افزایش نرخ دیه به نسبت تورم در یک سال گذشته بوده است.
 
در ضمن ، به دلیل میزان حق بیمه تولیدی نمی توان گفت که کدام شرکت بیشترین خسارت یا کمترین خسارت را پرداخت کرده است اما برای این مساله باید به ضریب خسارت مراجعه کرد. در مجموع ضریب خسارت بصورت میانگین در بین این 22 شرکت، رقم 60 درصد بدست آمده است. 
 
با این وجود بالاترین ضریب خسارت با رقم 83 درصد  به بیمه اتکایی امین و پایین ترین رقم با 16 درصد به بیمه زندگی خاومیانه اختصاص دارد. 
 
در این بین شرکت های بیمه رازی با 7 درصد و بیمه پارسیان با 4 درصد کاهش در ضریب خسارت مواجه شده و وضعیت خود را به مراتب نسبت به دوره مشابه در سال قبل  بهبود بخشیدند.
 
در حوزه سوددهی  بهترین عملکرد را بیمه رازی داشته که از زیان سنگین به سود 148 ریالی برای هم سهم رسید. بعد از آن بیمه آرمان با رشد 1267 درصدی به سود 41 ریالی رسیده است. 
 
بالاترین حق بیمه صادره به بیمه اسیا با رقم 43 هزار میلیارد ریال و بعد از آن بیمه دانا با رقم 33 هزار میلیارد ریالی قرار دارند . کمترین حق بیمه تولیدی به بیمه های اتکایی تعلق دارد.
 
 

 

علی سوری
خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: