کد خبر: ۱۷۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - 20 February 2020
بیمه دی در ماه‌های اخیر یکی از مهمترین شرکت سهامی فرابورس ایران بود که حواشی زیادی پیرامون آن در بازار سرمایه ایجاد شد. تا جایی که با رشد 50 درصدی قیمت سهام شرکت؛ فرابورس ایران مجاب شد نماد شرکت را متوقف و شرکت را وادار به برگزاری کنفرانس خبری کند اما بعد از چندی هیچ گزارشی در سامانه «تدان» که شکایت ها در آن ثبت می شود وصول نشده بود و بنابراین بیمه دی نماد خود را بازگشایی کرد .
بانکداری ایرانی - علی  رمضانیان ، بیمه دی در ماه‌های اخیر یکی از مهمترین شرکت سهامی فرابورس  ایران بود که حواشی زیادی پیرامون آن در بازار سرمایه ایجاد شد.  تا جایی که با رشد 50 درصدی قیمت سهام شرکت؛ فرابورس ایران مجاب شد نماد شرکت را متوقف و شرکت را وادار به برگزاری کنفرانس خبری کند اما بعد از چندی هیچ گزارشی در سامانه «تدان» که شکایت ها در آن ثبت می شود وصول نشده بود و بنابراین بیمه دی نماد خود را بازگشایی کرد . 

 به گزارش  بانکداری ایرانی ، یکی از شایعات مطرح در بازار سرمایه موضوع افزایش سرمایه بیمه دی بود که شرکت به صراحت آن را تکذیب کرد و اعلام کرد که هیچ افزایش سرمایه فعلا در دستور کار نبوده و در صورت بودن خبری حتما به اطلاع عموم خوهد رسید تا عنصر شفافیت حفظ شود اما با این وجو در روزهای اخیر نماد بیمه دی با صف خرید مواجه شده است. 


شرکت بيمه دي - نماد: ودي(ذودي)

موضوع: شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده

به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع مي‌رساند پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي ها به استحضار می رساند اين شرکت تصميمي در خصوص افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي ها اتخاذ ننموده است. در صورت تحقق اين امر، مراتب به عموم اطلاع رساني خواهد شد.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

اما در این میان کمتر افرادی به عملکرد مثبت بیمه دی توجه می کنند . 

 در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 98 بیمه دی بالاغ بر 35 درصد در عملکرد فروش  محصولات بیمه گری  خود رشد داشته و صدور حق بیمه را از 28 هزار میلیارد ریال به 38 هزار میلیارد ریال رسانده که درـآمد آن به مبلغ 26 هزار میلیار ریال رسید. 

بر همین اساس سود خالص شرکت با افزایش سه برابری  از 610 میلیارد ریال به مبلغ یک هزار و 791 میلیارد ریال رسید که در پی آن سود هر سهم 244 ریالی سال گذشته به 717 ریال  در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 98 رسید بنابراین این شرکت نیاز به شایعه سازی برای بازهی بالای سهام خود ندارد بلکه عملکرد شرکت خود بزرگترین عامل بازدهی است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: