کد خبر: ۱۷۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 19 February 2020
بانکداری ایرانی -شرکت چای دبش ۳۳۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داشته که ۴۵۰۰ میلیارد ریال از این سرمایه گذاری را از طریق تسهیلات بانک‌ها تامین مالی کرده است. از این میزان تسهیلات، سهم بانک ملت به عنوان بانک اول ۴۵٪ است.
بانکداری ایرانی - شرکت چای دبش با داشتن بیش از نیم قرن تجربه تولید در کشور، به کمک تامین مالی بانک ملت از ابتدای تاسیس تا کنون، از عوامل موفق اشتغالزایی در منطقه بوده که علاوه بر مردان، برای زنان سرپرست خانوار در منطقه نیز اشتغالزایی کرده که توانست در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت، خدمات زیادی را ارائه کند.
 
به گزارش بانکداری ایرانی ، جمعی از خبرنگاران در قالب تور رسانه ای که به همت بانک ملت  برپا شده بود از شرکت دبش سبز گستر بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت کارخانه قرار گرفتند. 
 
بر اساس این گزارش، بانک ملت در تامین نقدینگی و تامین مالی پروژه‌های بزرگ کشور همواره پیشگام بوده و همان‌گونه که عملکرد سال‌جاری این بانک نشان می دهد، بانک ملت با هدف افزایش توان صادراتی تولید کنندگان، حمایت از طرح‌های تولیدی به ویژه طرح‌های دارای بازار صادراتی را در اولویت تامین مالی خود قرار داده است. 
 
علاوه بر این، حضور و مشارکت فعال این بانک در پروژه‌های بزرگ ملی کشور گویای آن است که  این بانک همواره به تولید داخلی توجه داشته و در این زمینه، یک بانک خوشنام است. 
 
 
در همین رابطه، شرکت چای دبش هم با کمک‌های بانک ملت  امروز به یکی از برندهای مطرح و معتبر بین المللی در صنعت چای تبدیل شده و محصولات آن به کشورهایی چون ژاپن روسیه، سوریه، عربستان، امارات متحده عربی  و عراق صادر می شود.
 
در داخل ایران نیز قیمت های محصولات شرکت به گفته مدیر عامل  شرکت دبش، مناسب و نسبت به رقبای خود پایین تر است.
 
 
مدیرعامل شرکت در تشریح اقدامات خود با کمک بانک ملت گفت: شرکت چای دبش  ۳۳۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داشته که   ۴۵۰۰ میلیارد ریال از این سرمایه گذاری را از طریق تسهیلات بانک‌ها تامین مالی کرده است. از این میزان تسهیلات، سهم  بانک ملت به عنوان بانک اول ۴۵٪ است.
 
 
وی افزود : یکی از علت اصلی پایین بودن قیمت محصولات کالاهای شرکت پایین بودن قیمت خرید مواد اولیه، دستگاه های مورد نیاز و تجهیزات است در واقع با کاهش هزینه توانستیم محصولات مناسب تری را ارائه کنیم.به عنوان نمونه برای چاپ تمام تلاش ها صورت گرفته تا از ظرفیت داخلی چاپخانه چای دبش استفاده شود هرچند که شرکت های چاپ توان همراهی با خط تولید ما را نداشتند و همواره در بخش تولید مشکل داشتیم برای همین سرمایه گذاری کردیم تا بتوانیم هم هزینه ها را کاهش دهیم و بتوانیم وابستگی به شرکت های متفرقه را از بین ببریم و برای  همه این اقدامات از منابع بانک ملت بهره بردیم . 
 
 
وی در ادامه توضیح  داد: تمام دستگاه های تولیدی شرکت چای دبش آلمانی  و ایتالیایی هستند  در بخش چاپ نیز از شرکت های معتبر اروپایی دستگاه خریداری کرده و راه اندازی کردیم. از ویژیگی های مهم این دستگاه ها این است که جوهر آنها بر اساس آب بوده و به دلیل اینکه تولید کننده مواد غذایی هستیم باید از سیستم چاپ پایه آب استفاده کنیم و شرکت ما اولین بار است که در ایران دست به این کار زده است که با کمک بانک ملت این اتفاق رخ داد.
 
وی افزود: در واقع ، رابطه بانک ملت با شرکت دبش یک رابطه احساسی دارد چرا که قبل از اینکه بانک ملت به شکل امروزی در بیاید با سلف بانک ملت رابطه کاری داشتیم و از روز اول مجموعه ما با بانک ملت کار کرد  و این بانک را  شریک تجاری خانواده خودمان می دانیم. به کمک بانک ملت تولید تی بگ خود را به چهار میلیارد نخ رسانده ایم. و در حال حاضر نیز پروژ ای با بانک ملت برای تولید تی بگ در دست اجرا داریم که قرار است دستگاه های زیادی را وارد کنیم تا تولید افزایش دهیم. 
 
شایان ذکر است که شرکت چای دبش با هدف تامین محصولات متفاوت و با کیفیت در دهه ۴۰ پا به عرصه صنعت چای کشور گذاشت . در حال حاضر این شرکت دارای 1500 کارمند ثابت است.  فروش در شعبه های شرکت است.
 
 400 خودروی حمل و نقل محصولات شرکت دبش روزانه مشغول به کار هستند 155 هزار خرده فروش کالاهای شرکت دبش را می فروشند. 2500 فروشندگاه بزرگ و هایپرها و غیره هستند . همچنین شرکت  به کشورهای ژاپن،عربستان، امارات متحده عربی، روسیه، عراق و سوریه چای صادر می‌کند. 
 
شرکت دبش سبز گستر با مساحتی بالغ بر ۴۵ هزار متر مربع، تولید و بسته‌بندی ۲۰ هزار تن چای در سال و با اشتغال‌زایی مستقیم افزون بر یک‌هزار و پنجاه نفری از دهه ۱۳۴۰ در صنعت چای کشور فعال بوده و مطابق با هدف گذاری های انجام شده این بنگاه تولیدی برای حضور در بازارهای جهانی چای توانسته است با تولید انواع محصولات بر اساس استانداردهای روز دنیا بر پایه آخرین تکنولوژی، دانش و مهارت، قابلیت رقابت برای عرضه محصولات چای دبش در بازارهای بین المللی و اروپایی را فراهم کندو علاوه بر در اختیار داشتن حدود ۲۰ درصد از سهم بازار داخلی، محصولات خود را به چند کشور خارجی صادر می‌کند.
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: