کد خبر: ۱۷۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - 18 February 2020
‌وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ کشوری در دنیا نتوانسته در زمینه تولید قایق های پرسرعت به تکنولوژی ایران دست یابد.
 
  بانکداری ایرانی -وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ کشوری در دنیا نتوانسته در زمینه تولید قایق های پرسرعت به تکنولوژی ایران دست یابد.

به گزارش  مهر، محمد اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۲۸ بهمن) در همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی با بیان اینکه وقتی به دریا رسیدیم از توسعه غافل شدیم و توسعه دریامحور متوقف شد گفت: این در حالی است که ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی داریم که باید این توسعه در همه مرزهای دریایی شمالی و جنوبی ادامه یابد.

وی افزود: در صنعت ساخت کشتی سرمایه گذاری کردیم ولی کمک نکردیم تا این صنعت رشد و پیشرفت کند. باید تلاش می‌کردیم سهمی از بازار بگیریم ولی بازار خودمان را به دیگران دادیم. هر چند که شرایط تحریم همواره برای ما فرصت بوده و نتوانست پیشرفت ما را متوقف کند تا دشمنان به هدف خود برسند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری در دنیا نتوانسته در بخش تولید قایق‌های پرسرعت حتی قایق‌های ورزشی برسد، افزود: شناورهایی که سپاه به عنوان قایق‌های پرسرعت تولید کرده حتی از شناورهای پرسرعت ورزشی نیز پیشرفته‌تر هستند.

اسلامی به اعطای تسهیلات ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی به بخش صنایع تولید شناور اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم صنایع دریایی قراردادهای این تسهیلات را هر چه سریع‌تر محقق کند.

وزیر راه لزوم توسعه گردشگری دریایی در شمال و جنوب را یادآور شد و گفت: این اتفاق سبب می‌شود تا مردم از سفر دریایی در داخل بهره مند شوند نه اینکه به کشورهای دیگر بروند تا آن را تجربه کنند. بنابراین باید جذابیت‌هایی برای صاحبان شناور مسافری ایجاد شود. ما نیز دستیابی به این جذابیت‌ها را در وزارت راه دنبال می‌کنیم تا صاحبان شناورهای مسافری و تفریحی اقدام به واردات این نوع شناورها کنند.

به گفته اسلامی بندر نوشهر در شمال و بنادر بوشهر و شهید باهنر در جنوب، بنادر مناسبی برای ایجاد بنادر گردشگری و مسافری هستند.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری قراردادهای سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای حصول نتیجه افزود: ما در سال ۶۰۰ میلیون تن بار در جاده و ریل جابجا می‌کنیم. در بنادر نیز در شرایط فعلی ۱۵۰ میلیون تن بار جابجا شده است که نشان دهنده ظرفیت بالای کشور در بخش حمل بار است و می‌توانیم توسعه را از طریق سرمایه گذاری در پس کرانه بنادر کوچک و ایجاد ارزش افزوده در بنادر به دست بیاوریم.

وزیر راه سهم ترانزیت کشور را در حال حاضر ۱۰ میلیون تن دانست و گفت: این شاخص باید در سال به ۵۰ میلیون تن برسد.

اسلامی سرمایه گذاری سازمان بنادر در تجهیز و کیفیت بخشی بنادر کشور را در سال‌های اخیر مناسب ارزیابی و تصریح کرد: ۳۲ درصد گردش مالی سازمان بنادر صرف توسعه بنادر کشور شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: