کد خبر: ۱۷۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - 13 February 2020
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: امسال پالایشگاه چهارم و پنجم توقفی برای تعمیرات اساسی نداشتند که باعث افزایش تولید از مخزن مشترک پارس جنوبی شد.
   بانکداری ایرانی - مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: امسال پالایشگاه چهارم و پنجم توقفی برای تعمیرات اساسی نداشتند که باعث افزایش تولید از مخزن مشترک پارس جنوبی شد.

«هادی هاشم‌زاده فرهنگ» امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با  ادامه داد: در پالایشگاه اول تا پایان تعمیرات اساسی سال جاری، ۷۸ درصد تجهیزات تحت ضمانت است که این عدد تا پایان سال و با توجه به فعالیت‌هایی که در خارج از برنامه تعمیرات اساسی انجام می‌دهیم، مطابق برنامه به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد.

فرهنگ ضمانت تجهیزات در فازهای ۲ و۳ را نیز تا پایان سال، حدود ۹۵ درصد بیان کرد و گفت: فازهای ۴ و ۵ که اکنون ۹۳ درصد تجهزات آن با ضمانت در حال کار کردن هستند، در پایان سال به حدود ۹۷ درصد خواهد رسید.

وی ضمانت تجهیزات پالایشگاه چهارم را تا پایان سال ۹۴ درصد عنوان کرد و گفت: این اعداد نشان دهنده کیفیت فعالیت‌های بازرسی، تعمیر و نگهداری و بهره‌برداری در مجتمع گاز پارس جنوبی است.

فرهنگ با بیان اینکه پایداری تولید در زمستان سال جاری به دلیل توجه به همین مطلب است، اظهار داشت: در سال جاری پالایشگاه چهارم و پنجم توقفی برای تعمیرات اساسی نداشتند که باعث افزایش تولید از مخزن مشترک پارس جنوبی شد.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی و تلاش مجتمع، حرکت به سمتی است تا در یکی دو سال آینده تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌ها هر سه سال یکبار صورت گیرد.

فرهنگ در ادامه با اشاره به شرایط خاص پالایشگاه‌های تازه راه‌اندازی شده گفت: در این بخش، فعالیت بسیار جدی در خصوص تعمیرات اساسی و بازرسی دستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از تحویل پالایشگاه‌ها و شرایط موجود باید تمام تجهیزات پالایشگاه‌ تحت بازرسی کامل صورت گیرد، ادامه داد: بازرسی فنی تکلیف می کند که از اولین سال بهره برداری باید بازرسی تجهیزات آغاز و ثبت گواهینامه‌ها انجام شود.

فرهنگ در ادامه افزود: در مجموع آنچه که به عنوان برنامه بازرسی فنی در سال ۹۸ تکلیف شده است در پالایشگاه‌های قدیم تا حدود ۱۰۰ درصد و در پالایشگاه‌های جدید نزدیک به ۹۵ درصد به طور میانگین محقق شده است.
برچسب ها: پارس جنوبی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: