کد خبر: ۱۷۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - 12 February 2020
بانکداری ایرانی - بیمه پارسیان یکی از مهمترین شرکت های بیمه ایران است که دارای جایگاه مناسب و وزن خوبی در این صنعت است. این شرکت توانسته در سالهای اخیر عملکرد جالب توجهی از خود نشان دهد و همواره یکی از بهترین های صنعت بیمه باشد.
  بانکداری ایرانی -  بیمه پارسیان یکی از مهمترین شرکت های بیمه ایران است که دارای جایگاه مناسب و وزن خوبی در این صنعت است. این شرکت توانسته در سالهای اخیر عملکرد جالب توجهی از خود نشان دهد و همواره یکی از بهترین های صنعت بیمه باشد. 
 
به گزارش  بانکداری ایرانی  ، بیمه پارسیان در دی ماه گزارش کرده که بالاتراز 21 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که در مقابل آن 11 هزار میلیارد ریال خسارت داده است این رقم ها در سال 97 از این قرار بود که شرکت در دی ماه 97 حدود 16 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید و  10 هزار میلیارد ریال خسارت داد بنابراین  رشد 5000 میلیارد ریالی در حق بیمه داشته اما در تنها هزار میلیارد ریال در خسارت رشد داشته است و همین مساله سبب شده است تا شرکت با رشد 30 درصدی به سود خالص 911 میلیارد ریالی برسد. 
 
وضعیت سود آوری شرکت در گذشته 
وضعیت سود آوری بیمه پارسیان در دوره های مختلف به شرح زیر است نکته جالب توجه صفر بودن مالیات در این دوره است . 
 
 
بررسی پرتفوی سرمایه گذاری بیمه پارسیان
بیمه پارسیان در  9 ماهه منتهی به 30 آذر 98 بالغ بر چهار هزار ریال سرمایه گذاری داشته که کوتاه مدت آن با افزایش 44 درصدی به حدود یک هزار  میلیارد ریال رسیده و سرمایه گذاری بلند مدت نیز با افزایش 93 درصدی به سه هزار و 30 میلیارد ریال رسید.  (جدول زیر مربوط به پورتفوی بورسی شرکت در  سال 97 بوده و متاسفانه در حال حاضر جدیدترین گزارش در سامانه بورس در دسترس نیست.)
 
 
جایگاه بیمه پارسیان در صنعت بیمه ایران 
با تووجه به آخرین امار در دسترس از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مربوط به سال 97 نشان می دهد که سهم 4.5 درصدی از بازار صنعت بیمه ایران به بیمه پارسیان تخصیص یافته و این شرکت همچنان در کنار بزرگان این صنعت جای دارد. 
 
 
پرتفوی رشته های بیمه گری 
شرکت در سال گذشته اقدامات موثری جهت اصلاح ترکیب پورتفوی شرکت بیمه پارسیان به عمل  آمده و در نهایت ضمن کاهش سهم رشته ثالث ترکیب پورتفوی شرکت در پایان دوره مالی منتهی به 30 آذر 98 با  کل صنعت بیمه ایران همخوانی دارد که به شرح ذیر است:
 
 
 
بررسی میزان سرمایه و افزایش آن از ابتدای تاسیس
مبلغ سرمایه شرکت از 1100 میلیارد ریال در سال 1393 به مبلغ 3000 میلیارد ریال در سال 93 رسیده است. سیر تحولات سرمایه ای شرکت از سال 82 که دریافت مجوز فعالیت داشته تا سال 88 به شرح زیر است:
 
باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: