کد خبر: ۱۷۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 10 February 2020
طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، ارزش ذخایر ارز خارجی و طلای پولی این کشور در ماه ژانویه ۱.۴ درصد معادل تقریبا ۸ میلیارد دلار اضافه شده و به زمان پیش از بحران ۲۰۰۸ رسیده است.
  بانکداری ایرانی - طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، ارزش ذخایر ارز خارجی و طلای پولی این کشور در ماه ژانویه ۱.۴ درصد معادل تقریبا ۸ میلیارد دلار اضافه شده و به زمان پیش از بحران ۲۰۰۸ رسیده است.
 
 به گزارش  تسنیم به نقل از اسپوتنیک نیوز، طبق جدیدترین آمار بانک مرکزی روسیه، ارزش ذخایر ارز خارجی و طلای پولی این کشور در ماه ژانویه 1.4 درصد معادل تقریبا هشت میلیارد دلار اضافه شده است.

در پایان ژانویه 2020، ذخایر بین المللی روسیه به زمان پیش از بحران 2008 رسید. طبق گفته بانک مرکزی این کشور، ذخایر روسیه درست قبل از بحران مالی، در سپتامبر 2008 برابر با 560 میلیارد دلار بود.

 شش ماه پس از آغاز بحران مالی در 2008 (تا مارس 2009) ذخایر بین المللی روسیه تا 376 میلیارد دلار کاهش یافت. پس از آن تا زمستان 2014 رو به افزایش گذاشت و به مقدار ذخایر سال 2009 رسید.

 ذخایر بین المللی روسیه  در اختیار بانک مرکزی این کشور و دولت روسیه قرار دارد و شامل یک ذخیره ارز خارجی، حق برداشت مخصوص، ذخایر صندوق بین‌المللی پول و طلای پولی می‌شود.
 

 روسیه در بین کشورهای دارنده بزرگترین ذخایر طلا، در رتبه پنجم قرار دارد. تخمین زده می شود ذخایر طلای روسیه در بحبوحه فشار برای دوری از دلار، در 2019 ، 159 تن افزایش یافته و به 2270.56  تن رسیده باشد که برابر با 73 میلیون اونس است.

 روسیه در سال های اخیر سهم دلار را در ذخایر بین المللی خود محدود کرده و طلا، یوآن، یورو و سایر ارزها را خریداری کرده است. روسیه در پاسخ به چندین دوره تحریم های اقتصادی واشنگتن، سهم دلار و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را در ذخایر خود کاهش داده است.
برچسب ها: بانک مرکزی ، روسیه ، طلا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: