کد خبر: ۱۷۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - 28 January 2020
معاملات بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، توسعه معادن و فلزات، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و بانک ملت نسبت به سایر شرکت‌ها از رشد بیشتری برخوردار بوده و باعث صعودی شدن شاخص کل بورس شدند.
 
 بانکداری ایرانی معاملات بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، توسعه معادن و فلزات، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و بانک ملت نسبت به سایر شرکت‌ها از رشد بیشتری برخوردار بوده و باعث صعودی شدن شاخص کل بورس شدند.

به گزارش ایسنا، روند صعودی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت و شاخص کل بورس با ۶۴۷۱ هزار واحد به رقم ۴۲۷ هزار و ۱۳۹ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱۷۲۶ واحد صعود و رقم ۱۳۹ هزار و ۹۶۱ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران امروز ۶۹۸ هزار معامله انجام دادند که ۳۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال ارزش داشت  که نسبت به روز گذشته افزایشی بود.

شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، توسعه معادن و فلزات، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر بورس داشتند و بانک‌های ملت، اقتصادنوین و تجارت، ملی صنایع مس ایران،  پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس  نمادهای پربیینده بورس بودند.

فرابورس صعودی شد

روند فرابورس امروز بر خلاف روزهای دیگر صعودی بود و شاخص کل این بازار ۸۱ واحد صعود کرد و در رقم ۵۴۰۴ واحد ایستاد. در فرابورس ۳۹۹ هزار معامله به ارزش ۱۷ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال انجام شد که تعداد معاملات نسبت به روز گذشته افزایشی و ارزش معاملات کاهشی بود.

امروز پتروشیمی مارون، سهامی ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن گهرزمین، بیمه کوثر، فرابورس ایران، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و تولید برق عسلویه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را در فرابورس داشتند و سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع گاغذ پارس، س. توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، قاسم ایران و توکاریل در لیست نمادهای پربیننده فرابورس بودند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: