کد خبر: ۱۷۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - 27 January 2020
گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال رونق تولید با تحقق کامل گمرک هوشمند در آینده نزدیک، گامی بزرگ‌ در جهت ارتقای سرعت و کیفیت خدمات به ذی‌نفعان خود بویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان بردارد.


به گزارش روابط عمومی بانک رفاه ، متن پیام وزیر اقتصاد به شرح زیر است:

گمرک جمهوری اسلامی ایران با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و با تلاش شبانه روزی نیروی انسانی توانمند خود، در حفظ و حراست از مرزهای اقتصادی کشور، خدمات قابل توجهی را به مردم شریف ایران اسلامی و فعالان اقتصادی بویژه در حوزه صادرات و واردات ارائه می نماید.

بدون تردید تلاش برای تحقق ماموریت ها و وظایف خطیر این سازمان راهبردی جزء با بکارگیری فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی و سیستم های هوشمند در محیطی دانش بنیان میسر نخواهد بود.

از این‌رو طی سال‌های اخیر اولویت فعالیت های گمرک‌ به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متکی بر روش‌های الکترونیکی و هوشمند معطوف شده‌ است که حاصل این تلاش‌ها، توسعه موفقیت آمیز سامانه‌های الکترونیکی به منظور روان‌سازی فرآیند ترخیص کالا، کاهش و حذف مراحل اضافی تشریفات گمرکی و کاغذ از چرخه عملیات فنی و اداری، حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان از طریق ارائه تسهیلات و خدمات گمرکی آسان، شفافیت و ارتقای سطح سلامت اداری، تشدید مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر، افزایش کارایی و اثربخشی تعامل و هماهنگی بین گمرک و سازمان‌های همکار، مناسب‌سازی شرایط برای بهبود فضای کسب‌وکار و... می باشد.

لذا انتظار می رود پیشرفت هوشمند سازی گمرک با اجرای برنامه‌های عملیاتی کارا و موثر با شتاب هر چه بیشتر ادامه یابد.

فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تبریک ۲۶ ژانویه روز جهانی گمرک ، از عموم کارکنان و مدیریت گمرک جمهوری اسلامی ایران که در سنگر حفاظت از مرزهای اقتصادی و تجاری کشور، متعهدانه به خدمت مشغولند، قدردانی نموده و توفیق این عزیزان را در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور از خداوند متعال خواهانم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: