کد خبر: ۱۷۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - 27 January 2020
بانکداری ایرانی - بانک صارات در ده ماهه نخست سال جاری توانست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تراز عملیاتی منفی خود را 930 میلیارد تومان بهبود ببخشد .
  بانکداری ایرانی - بانک صادرات به سرمایه ثبت شده بیش از 17.5 هزار میلیارد تومان  و نماد "وبصادر " در بازار سرمایه در حال فعالیت است گزارش فعالیت دی ماه 98 را منتشر کرد .
 
به گزارش  بانکداری ایرانی، "وبصادر " در اولین ماه زمستان سالی جاری توانست از محل پرداخت تسهیلات یک هزار 226 میلیارد تومان درآمد کسب کرد و در مقابل به سپرده گذاران این بانک یک هزار 489 میلیارد تومان سود پرداخت کرد و تراز منفی 263 میلیارد تومانی را ثبت کرد.
 
بانک صارات در ده ماهه نخست سال جاری توانست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تراز  عملیاتی منفی خود را 930 میلیارد تومان بهیود ببخشد . این بانک بزرگ بورسی در پایان دی ماه 97 تراز منفی دو هزار 815 میلیارد تومانی را ثبت کرد، با تعدیل 930 میلیاردی تومانی در دی ماه سال جاری این رقم به منفی یک  هزار 886 میلیارد تومان کاهش یافت.
 
بانک صاردات بر اساس آخرین گزارش از صورت های مالی میاندورهای (حسابرسی نشده) منتهی به پایان آذر ماه سال جاری برای هر سهم 5 ریال سود شناسایی کرد این در حالی در مدت مشابه سال گذشته به هر سهم  115 ریال زیان تعلق گرفته بود.
 
بر همین اساس بانک صاردات در سه فصل نخست سال جاری 88 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد در صورتی که در پایان دی ماه سال 97 این بانک بیش از دو هزار ملیارد تومان زیان خالص داشته است .
 
"وبصادر" در 9 ماه سال جاری توانست در آمدهای مشاع را 17 درصد افزایش دهد که بیشترین رشد را در این بخش مربوط به سرفصل وجه التزام تسهیلات اعطایی است که 35 درصد افزایش داشته است .
 
در آمدهای غیر مشاع بانک صادرات دراین سه فصل نخست سال جاری 42 درصد افزایش داشته است که بیشترین آنها مربوط به سر فصل سود حاصل از مبالات ارزی است که  92  درصد افزایش داشته است .
 
در بخش بدهی ها بانک صادرات در پایان پاییز 98 توانست 26 درصد بدهی به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی وهمچنین 21درصد بدهی به بانک وسایر موسسات اعتباری را نسبت به پایان سال گذشته کاهش دهد .
نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: