کد خبر: ۱۷۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - 26 January 2020
بانکداری ایرانی- مدیران عامل سپرده گذاری مرکزی و بانک ‌پارسیان با اشاره به طراحی ابزارهای مدرن برای گروه جدید سهامداران از مشارکت ۴ بانک دولتی و بورسی برای ورود متفاوت به حوزه بانکداری دیجیتال خبر دادند.
 بانکداری ایرانی   -مدیران عامل سپرده گذاری مرکزی و بانک ‌پارسیان با اشاره به طراحی ابزارهای مدرن برای گروه جدید سهامداران از مشارکت ۴ بانک دولتی و بورسی برای ورود متفاوت به حوزه بانکداری دیجیتال خبر دادند.

به گزارش  بانکداری ایرانی  ، قبل از ظهر امروز مراسم بهره برداری از کانال الکترونیک گروه پارسیان و شرکت سپرده گذاری مرکزی در سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام) با حضور حسین فهیمی و کوروش پرویزیان مدیران عامل سپرده گذاری مرکزی و بانک پارسیان رونمایی شد.

فهیمی در این مراسم با بیان اینکه در شرایط بوجود آمده مبنی بر ایجاد نگرانی از بخش های مختلف اقتصادی، بورس بن بست ها را شکست، گفت: بازار سرمایه با تامین مالی بنگاه های اقتصادی، عمومی و دولت، نقش خود را ایفا کرد و این امیدواری را در مجموعه بخش های دولتی و خصوصی ایجاد کرد که در شرایط جدید هم می توان مراحل توسعه را با پیگیری و بخش های خفته را با اتکا به منابع جدید مالی از طریق بازار سهام فعال کرد.

وی افزود: این بازار با طراحی ابزارهای مدرن، طیف جدیدی از سهامداران را جلب کرد. حدود دو سال پیش که راه اندازی سامانه سجام در دستور کار قرار گرفت، حجم گسترده ای از مشکلات و انتقادات و توسعه آن به سایر ارکان پیش رو بود اما امروز سامانه KYC بصورت گسترده راه اندازی و هویت افراد را شناسایی و احتمال جعل مدارک حل شده است. در این راستا اولین بانک بطور داوطلبانه با فراهم کردن زیرساخت ها، همکاری با گروه فنی سمات را آغاز کرد.

فهیمی ادامه داد: به رغم پیش بینی ها استفاده از این سامانه برای انجام معاملات در بازار سرمایه هنوز داوطلبانه است و اجباری نشده است. اما پیش از این 2.7 میلیون نفر در سجام ثبت نام کرده بودند که با ورود به این درگاه یکپارچه از شناسایی جدید بی نیاز می شوند. طی روز گذشته فقط 19 هزار نفر در سجام ثبت نام کرده اند که طبق آمارها، 90 درصد این افراد جدید الورود بوده و 60 درصد هم از طریق گوشی همراه، تبلت و اپلیکیشن های مالی ورود کرده اند. امید می رود با فراهم آمدن زیرساخت ها، این سامانه در بازارهای مالی، پولی و بیمه ای هم گسترش یابد.


کوروش پرویزیان نیز گفت: دسترسی ساده و شناسایی هویت یکی از موضوعات مهم در نهادهای مالی است‌ چراکه مقدمه شفاف‌سازی احراز هویت است که باید به درستی انجام شود. در ایران همیشه نهادهای مالی جزو نهادهای بسیار شفاف و دارای استانداردهای مدرن هستند و بر خلاف برخی کشورها، مشتریان بدون‌نام در سیستم بانکی نداریم. استانداردهای فعلی به استانداردهای کشورهایی همانند روسیه و چین خیلی نزدیک است و این نشان می‌دهد که تطبیق با دنیا خیلی پیچیده نخواهد بود.

وی افزود: موضوع بسیار مهم این است که باید حس اعتماد و اطمینانی که بین بانک و مشتریان بانک ایجاد شده را ارتقا دهیم. سجام مقدمه سرویس‌های عامی است که به مشتریان ارائه می‌شود تا بتوان یک بسته کامل را برای مشتریان شکل داد که کیف پول الکترونیک‌، آی گپ، تاپ، خدمات کارگزاری و لوتوس پارسیان در حوزه صندوق‌های سرمایه گذاری ها نیز از جمله خدماتی است که از سوی بانک پارسیان در حال حاضر ارائه می شود.

پرویزیان از برنامه دریافت مجوز از سازمان بورس برای تسریع دارایی های نقد و گردش آن در بازار به پشتوانه دارایی ها و سهام گروه پارسیان به همراه ۳ بانک ملی، ملت و پاسارگاد خبر داد و گفت: در حال حاضر پروژه‌ها را با یونیت طلا شروع کرده و  منتظر مجوز نهادهای مرتبط هستیم در همین حال، دولت مجوز ارز دیجیتال را نیز صادر کرده اما باید سایر نهادهای تصمیم گیر نیز مجوزهای مورد نیاز را صادر کنند تا با استفاده از این گونه ابزارهای مالی اقتصاد ایران یک ‌گردش مناسب را تجربه کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: