کد خبر: ۱۷۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 25 January 2020
یک کارشناس حوزه معدن با اشاره به نقش سامانه‌های کسب و کار مانند سککوک در توسعه بخش معدن گفت: دولت باید مانند سایر کشورها از این سامانه‌ها حمایت کند.
یک کارشناس حوزه معدن با اشاره به نقش سامانه‌های کسب و کار مانند سککوک در توسعه بخش معدن گفت: دولت باید مانند سایر کشورها از این سامانه‌ها حمایت کند.

مائده صالح کارشناس معدن درباره نقش سامانه های کسب و کار در ایجاد شغل، گفت: سامانه های کسب و کار تاثیر زیادی در توسعه اقتصادی به خصوص در کشورهای در حال توسعه دارند.

این کارشناس معدن با بیان اینکه سامانه‌های کسب و کار تاکنون به خوبی مورد حمایت دولت قرار نگرفته است، گفت: سامانه‌های کسب و کار در کشورهای در حال توسعه بسیار مورد حمایت دولت است اما متاسفانه در کشورمان حمایت زیادی از آن نمی‌شود.

صالح با تاکید بر اینکه نیاز است در فضای مجازی به نحوی عمل کرد تا در معادن و توسعه آن موفق بود، گفت: سازمان‌های بین‌المللی از قبیل بانک جهانی و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد و بسیاری دیگر از کشور‌ها نیز از طریق همکاری‌های دوجانبه کمک‌های زیادی از لحاظ مالی و فنی به سامانه‌های کسب و کار‌ کرده‌اند تا جایگاه ارزشمند خود را در کشور‌های در حال توسعه پیدا کنند.

صالح با اشاره به اینکه سامانه‌های کسب و کار اهمیت زیادی برای اقتصاد کشور‌ها دارد، گفت: سامانه‌های کسب و کار کمک زیادی به اشتغال و تولید ناخالص ملی کرده و رشد این بخش باعث رسمیت بخشیدن به اقتصاد می‌‌شود.

او با بیان اینکه سامانه‌های کسب و کار توسط بنگاه‌های اقتصادی ایجاد می‌شود، گفت: در ۳۰ کشوری که بالاترین درآمد در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) را دارا هستند، بیش از دو سوم افراد شاغل در سامانه‌های کسب وکار‌ مشغول به کار هستند.

این کارشناس معدن با تاکید بر اینکه فعالیت در فضای وب در کشور‌های صنعتی از قبیل ژاپن، استرالیا، آلمان، فرانسه و کانادا نیز از اهمیت بالایی برخوردارند و به عنوان عامل مهمی در رشد اقتصادی و پیشرفت فناوری محسوب می‌شوند، گفت: این کسب و کار‌ها به دلیل برخورداری از پتانسیل لازم جهت بهبود توزیع درآمد، ایجاد اشتغال، کاهش فقر، رشد صادرات و خلق کارآفرینی، نقشی حیاتی در کشور‌های در حال توسعه ایفا می‌کنند.

صالح تشریح کرد: ارائه خدمات مالی و بانکی به سامانه‌های کسب و کار‌ به دلیل اهمیت این بخش در تمامی کشور‌ها از لحاظ اقتصادی بسیار ارزشمند است، به خصوص در کشور‌هایی با درآمد پایین، بانک‌ها می‌توانند نقشی اساسی در این حوزه ایفا کنند؛ به طوری که ارائه تسهیلات بانکی می‌تواند انگیزه کافی برای بخش غیر رسمی ایجاد کند تا برای دریافت این گونه تسهیلات تمایل بیشتری به ثبت کسب و کار خود و رسمیت بخشیدن به آن داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: