کد خبر: ۱۷۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - 21 January 2020
سید مرتضی بکاء، مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) گفت: «سیستم جامع خدمات‌رسانی مالی تلفن همراه موسوم به EMV در اروپا راه‌اندازی شده است که با استفاده از امکانات این سیستم می‌توان از طریق تلفن‌های همراه، به کلیه خدمات بانکی (شعب بانک‌ها) و خدمات اعتباری (کارت‌های اعتباری) دسترسی کامل داشت.»
سید مرتضی بکاء، مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) گفت: «سیستم جامع خدمات‌رسانی مالی تلفن همراه موسوم به EMV در اروپا راه‌اندازی شده است که با استفاده از امکانات این سیستم می‌توان از طریق تلفن‌های همراه، به کلیه خدمات بانکی (شعب بانک‌ها) و خدمات اعتباری (کارت‌های اعتباری) دسترسی کامل داشت.»

او افزود: «بانکداری و خدمات‌رسانی مالی از طریق تلفن‌های همراه، جزو شکوفاترین و موفق‌ترین حوزه‌های بانکداری است که با وجود عمر کوتاه آن توانسته ره صد ساله را یک شبه طی کند. تلفن‌های همراه که از آنها به عنوان «کانال پنجم» خدمات‌رسانی بانکی (پس از شعب بانک‌ها، دستگاه‌های خودپردازهای نقد و غیرنقد، تلفن بانک و اینترنت بانک) نام برده می‌شود، می‌روند تا دنیای بانکداری را متحول سازند. بیش از سه میلیارد گوشی تلفن همراه وجود دارد که بیش از کل خطوط تلفن ثابت در سرتاسر جهان است، تلفن‌های موبایل به خاطر کارایی‌های فراوان و سهولت استفاده از آنها، مورد توجه همه افراد جامعه قرار دارند.»

به گفته او با استفاده از این ابزار کوچک، اما قدرتمند به‌عنوان واسطه خدمات‌رسانی مالی و بانکی، می‌توان تمام مرزهای جغرافیایی، طبیعی، طبقاتی و اجتماعی را در نوردید و خدمات بانکی را در دسترس همگان قرار داد.

مدیرعامل فام افزود: «در گام اول شرکت فام «نرم‌افزار فام» که شامل مجموعه‌ای از خدمات بانکی، مالی و رفاهی و… خواهد بود را تولید کرده است که استفاده از این نرم‌افزار سبب صرفه‌جویی در هزینه، زمان و همچنین دسترسی به سرویس‌ها و افزونه‌های (Module) متعدد برای انجام عملیات بانکی می‌شود.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: