کد خبر: ۱۷۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - 21 January 2020
شعب بانک مسکن در راستای پشتیبانی از حادثه دیدگان سیل های نوروز امسال، در پنج استان لرستان، گلستان، خوزستان، همدان و خراسان شمالی، بیشترین حجم تسهیلات بازسازی را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرد.
شعب بانک مسکن در راستای پشتیبانی از حادثه دیدگان سیل های نوروز امسال، در پنج استان لرستان، گلستان، خوزستان، همدان و خراسان شمالی، بیشترین حجم تسهیلات بازسازی را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، پس از وقوع سیل گسترده ابتدای سال جاری و وارد شدن خسارات و آسیب های جدی به هموطنان ساکن 21 استان کشور، شعب بانک مسکن پس از دریافت اعتبارات ابلاغی، پرونده های معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی را مورد بررسی قرار داد و روند تسهیلات دهی به متقاضیان یکی از سه نوع تسهیلات پیش بینی شده شامل بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری، تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و همچنین گذران امور معیشتی و خرید لوازم خانگی را آغاز کردند.

اکنون پس از گذشت حدود 10 ماه از این حادثه، شعب بانک مسکن در 21 استان آسیب دیده مجموعا 32 هزار و 656 فقره تسهیلات( در قالب دو عقد قرض الحسنه و سایر عقود) را به متقاضیان معرفی شده پرداخت کرده است.

بررسی جزئیات کارنامه تسهیلات دهی بانک مسکن به هموطنان آسیب دیده در جریان سیل نشان می دهد: از میان 21 استان، تا تاریخ 12 دی ماه سال جاری، پنج استان شامل لرستان، گلستان، خوزستان، همدان و خراسان شمالی بیشترین میزان تسهیلات پرداختی به لحاظ تعداد و ارزش ریالی به متقاضیان خود را پرداخت کرده اند.

اطلاعات ارائه شده از سوی شعب بانک مسکن در این استان ها حاکی از آن است که تا تاریخ مذکور، در استان لرستان 8 هزار و 707 متقاضی موفق به اخذ تسهیلات از شعب بانک مسکن شده اند. ارزش ریالی تسهیلات ارائه شده به این متقاضیان نیز معادل 173 میلیارد و 357 میلیون و 100 هزار تومان بوده است.

همچنین در استان گلستان حجم تسهیلات پرداختی معادل 5 هزار و 257 فقره در هر سه بخش بازسازی واحدهای مسکونی، تعمیر واحدهای مسکونی و همچنین گذران امور معیشتی بوده است. ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده در این استان تاتاریخ 12/10/98معادل 96 میلیارد و 157 میلیون تومان محاسبه شده است.

استان خوزستان نیز به لحاظ تعداد پرونده­ های تسهیلاتی پرداخت شده سومین رتبه را در میان استان های آُسیب دیده از آن خود کرده است. به طوری که تا تاریخ 12 دی ماه امسال، 4 هزار و 784 فقره تسهیلات به سیل زدگان به ارزش 81 میلیارد و345 میلیون تومان پرداخت شده است.
استان های همدان و خراسان شمالی نیز دو استان دیگر پیشرو در میزان تسهیلات پرداخت شده به سیل زدگان بوده اند.

آنطور که کارنامه تسهیلات دهی بانک مسکن در این حوزه نشان می دهد: تعداد زیادی از استان های آسیب دیده توانسته اند تاکنون به تمامی تقاضاهای اخذ تسهیلات پاسخ دهند و صف در انتظار اخذ تسهیلات بازسازی را به صفر برسانند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: