کد خبر: ۱۷۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۸ - 14 January 2020
مدیرعامل بانک صادرات از آمادگی این بانک بورسی برای حمایت از تولید فولاد تا مرز ٤٥ میلیون تن در سال خبر داد.
مدیرعامل بانک صادرات از آمادگی این بانک بورسی برای حمایت از تولید فولاد تا مرز ٤٥ میلیون تن در سال خبر داد.

حجت الله صیدی در مراسم برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد از  آمادگی بانک صادرات برای حمایت و تامین مالی شرکت‌های تولیدی صنعت فولاد خبر داد و گفت: این بانک با استفاده از ظرفیت طرح طراوت و سایر عقود بانکی برای افزایش ظرفیت تولید فولاد در کنار صنعت ایستاده است.

وی افزود: ظرفیت تولید فولاد از قبل از انقلاب تاکنون از ٥٠٠ هزار تن در سال به ٣٥ میلیون تن رسیده که گردش مالی تقریبا ١٥ میلیارد دلاری این صنعت در تولید ناخالص داخلی سهم بزرگی دارد. برای توسعه این میزان نباید به این حجم قانع شویم و بانک صادرات از ابتدای سال جاری با ارائه طرح طراوت (طرح اعتباری رونق تولید) سهم قابل توجهی برای تامین مالی زنجیره تولید تا مصرف صنعت فولاد تخصیص داده است. در قالب این طرح با ٨ هزار میلیارد تومان نقدینگی می‌توان ٤٠ تا ٥٠ هزار میلیارد تومان تامین مالی در قالب اعتبارات اسنادی ریالی ایجاد کرد.

صیدی با بیان اینکه مواد اولیه، انرژی، صنعت و دانش لازم برای افزایش تولید واقعی در صنعت فولاد وجود دارد، تاکید کرد: این صنعت در ایران دارای مزیت رقابتی است و از این رو تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیر چندانی بر آن داشته باشد.

در این جشنواره تفاهم‌نامه همکاری بانک صادرات و انجمن تولیدکنندگان فولاد توسط حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک و رضا شهرستانی عضو هیات‌ مدیره این انجمن به امضا رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: