کد خبر: ۱۷۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۸ - 11 January 2020
بازار سکه که در مسیر صعودی از دلار سبقت گرفته بود، در مسیر نزولی هم واکنش شدیدتری نشان داد و به این ترتیب، خود را با دلار هماهنگ کرد. بهای هر سکه طرح جدید با تشدید تنش‌ها از ابتدای هفته قبل جهش‌های 4 درصدی را ثبت کرد و روز سه‌شنبه روی ارتفاع 5 میلیون و 160 هزار تومان (بالاترین سطح طی 7ماه اخیر) قرار گرفت. 

اما روز چهارشنبه با وجود حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های آمریکا، خبرها هم در سطح داخلی و هم در سطح بازارهای جهانی، از کاهش تنش‌ها حکایت داشت. مجموعه سیگنال‌های مثبتی که به بازار سکه ارسال شد طی روز انتهایی هفته منجر به کاهش قیمت سکه شد. پنج‌شنبه اخیر سکه با عقبگرد 9/ 6درصدی، سنگین‌ترین افت روزانه از 10 مهرماه سال گذشته را تجربه کرد. سرانجام رشد هفتگی سکه به 3/ 1 درصد محدود شد.


عقبگرد اونس از اوج 7 ساله

هر اونس طلای جهانی ساعت 16 روز جمعه به قیمت 1550 دلار معامله شد و کمترین سطح هفتگی را ثبت کرد. طلا پس از ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکا بوی تنش در خاورمیانه را شنید و به بالاترین سطح از آوریل 2013 صعود کرد.

 در ادامه منتظر واکنش تلافی‌جویانه ایران روند باثباتی را در اوج سپری کرد. به این ترتیب، اونس بامداد چهارشنبه بلافاصله پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های آمریکا از ترس جنگی قریب‌الوقوع بین ایران و آمریکا از مرز 1610 دلار هم فراتر رفت و قله 7 ساله را برای لحظاتی ملاقات کرد. 

در ادامه واکنش تنش‌زدای مقامات سیاسی هر دو طرف، به خصوص عدم اقدام نظامی آمریکا، سبب شد تا اونس 60 دلار (7/ 3 درصد) از اوج خود فاصله بگیرد و روز جمعه درست به سطحی پایین‌تر از شروع تنش‌ها برگردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: