کد خبر: ۱۷۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۸ - 09 January 2020
کانادا اعلام کرده به دنبال سقوط یک فروند هواپیمای خطوط اوکراین در حومه تهران، در تلاش برای اعزام هیئت کنسولی به ایران است.
کانادا اعلام کرده به دنبال سقوط یک فروند هواپیمای خطوط اوکراین در حومه تهران، در تلاش برای اعزام هیئت کنسولی به ایران است.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا اعلام کرده که کشورش متمایل به شرکت در تحقیقات مرتبط با سقوط یک فروند هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در ایران است که بخشی از مسافران آن دارای تابعیت کانادایی بوده‌اند.

آن گونه که دولت کانادا اعلام کرده، حداقل ۶۳ نفر از مسافران این هواپیمای سقوط کرده در ایران که صبح چهارشنبه در حومه تهران سقوط کرد، دارای تابعیت کانادایی بوده‌اند.

در همین ارتباط ترودو اعلام کرده که از «فرانکو فیلیپ شامپین» وزیر خارجه کانادا خواسته است در تماس تلفنی با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی موضوع را پیگیری و آمادگی خود را برای اعزام یک هیأت کنسولی جهت مشارکت در تحقیقات مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام کند.

نخست وزیر کانادا در عین حال تاکید کرده که نهایی شدن اعزام این هیات کنسولی بستگی به موافقت ایران دارد.

صبح چهارشنبه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران در حوالی شاهدشهر شهریار سقوط کرد. در این حادثه تمام ۱۷۹ مسافر و خدمه پرواز جان خود را از دست داده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: