کد خبر: ۱۷۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۸ - 08 January 2020
رحیمی انارکی با بیان اینکه در استفاده از نوآوری و تکنولوژی در حوزه ساخت و ساز همچنان نسبت به انتظارات واقدام قابل قبول عقب هستیم، گفت: کار بسیار زیادی باید انجام شود.
 وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیر عامل بانک مسکن از نمایشگاه نوآوری های صنعت ساختمان که به همت شرکت کارآفرینی بانک مسکن در تهران راه اندازی شده، بازدید کردند و از نزدیک، در جریان آخرین حمایت های بانک مسکن از تبدیل ایده های استارت آپی به طرح های تجاری، تولیدی و صنعتی در بخش مسکن و ساختمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی، در نشست با وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از «نخستین جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز» در کارخانه نوآوری آزادی اظهار داشت: یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک مسکن، شرکت کارآفرینی است که در حوزه استارت آپ ها فعالیت می کند.

رحیمی انارکی با بیان اینکه در استفاده از نوآوری و تکنولوژی در حوزه ساخت و ساز همچنان نسبت به انتظارات واقدام قابل قبول عقب هستیم، گفت: کار بسیار زیادی باید انجام شود.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: همچنان بیش از ۴۰ درصد سوخت فسیلی کشور در صنعت ساختمان مصرف می شود که تبعات زیست محیطی زیادی دارد.

وی گفت: شرکت کارآفرینی بانک مسکن دو سال است که تاسیس شده تا ایده های حوزه های ساخت و ساز را شناسایی کنیم. در عین حال اولین جشنواره ملی نوآوری برای شناسایی طرح های نو در صنعت ساخت و ساز توسط بانک مسکن در محل کارخانه نوآ‌ری برگزار شد که ۴۰۰ ایده و طرح ارایه شد که ۶۰ طرح برگزیده مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

همچنین در این نشست حمید یاری مدیرعامل شرکت کارآفرینی بانک مسکن نیز گفت: تاسیس این شرکت تحول استارت آپی در 2 صنعت ساخت و ساز ایجاد کرد چرا که مسکن و شهرسازی در حوزه های نوآوری عقب مانده اند.

وی ادامه داد: علت عقب ماندگی سهم صنعت ساخت و ساز از استارت آپ ها به دو دلیل مهم است؛ نخست به دلیل مقیاس پذیری این صنعت است و دیگر اینکه خیلی از مشکلات ما در حوزه صنعت ساخت ملموس نبود و نمی توانستیم آنها را شناسایی کنیم.

مدیرعامل شرکت کارآفرینی بانک مسکن با بیان اینکه در شرکت یکی از رویکردهای مهم ما شناسایی ایده ها در حوزه های حمل و نقل و شهرسازی است، افزود: زنجیره صنعت ساخت و ساز به ایده ها وصل نشده که در این زمینه جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز تلاش کرد تا ایده های این حوزه را در قالب جشنواره شناسایی کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: