کد خبر: ۱۷۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۷ دی ۱۳۹۸ - 07 January 2020
شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۶ هزار و ۶۷۲ واحد کاهش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۵۸ هزار و ۸۴۳ واحد رسید.
شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۶ هزار و ۶۷۲ واحد کاهش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۵۸ هزار و ۸۴۳ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۳۸۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۵۵۱ واحد کاهش به ۱۰۹ هزار و ۶۰۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲ هزار و ۳۷۱ واحد افت به ۷۳ هزار و ۱۹۵ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۹ هزار و ۷۰۲ واحد کاهش به رقم ۴۱۸ هزار و ۷۳۳ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۵۵۱ واحد و شاخص بازار دوم ۱۶ هزار و ۴۹۸ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد مخابرات ایران (اخابر) با ۱۹۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۵۸ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۸۶ واحد و گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۵۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

گروه مپنا (رمپنا) با ۲۸۴ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۵۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۴۹ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۲۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۰۵ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۹۷ واحد هم از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصادی نوین، پالایش نفت بندرعباس، سایپا، گروه مپنا و معادن بافق در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۲۶ میلیون و ۷۵۷ هزار برگه سهم به ارزش ۲هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۱۱۲ واحد افت داشت و بر روی کانال چهار هزار ۶۳۰  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۵۶۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد سهامی سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و افرانت بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، پتروشیمی مارون (مارون)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: