کد خبر: ۱۷۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۸ - 05 January 2020
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم ورود تکنولوژی به صنعت ساخت و ساز، از حمایت این وزارتخانه از ایده های فناورانه به این صنعت خبرداد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم ورود تکنولوژی به صنعت ساخت و ساز، از حمایت این وزارتخانه از ایده های فناورانه به این صنعت خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز اظهار داشت: ایده‌های نو و خلاقانه این جشنواره و استارت‌آپ‌های حاضر در حوزه‌های گوناگون خطوط راهنمایی هستند که می‌توانند، سازندگان و صنعتگران را جذب کنند و با استفاده از ایده‌های خلاق ما را به سمت دستیابی به فرهنگ صنعتی‌سازی سوق دهند که مصالح نوین، تکنولوژی‌های ساخت جدید و فرآیندهای مدیریتی خلاق را بر می گیرند.

وی با بیان اینکه فناوری های نو در صنعت ساخت و ساز می‌توانند چرخه عمر، طراحی، ساخت و بهره‌برداری از ساختمان‌ها و تاسیسات را مدیریت کنند، افزود: به دلیل اینکه این نگاه و رویکرد در زمره سیاست‌های ما است و مباحث فنی و الزامات مقررات ملی ساختمان، از ایده های نو و فناوری در صنعت ساختمان قطعا پشتیبانی و حمایت می‌کنیم و از جامعه مهندسین مشاور و سازندگان درخواست داریم این ایده های نو را بکار بگیرند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین با تاکید بر اینکه باید با روان‌سازی ضوابط، فرهنگ استفاده از فناوری های نو را در صنعت ساختمان نهادینه کنیم گفت: باید به گونه‌ای از آن بهره‌برداری کنیم که بتوان برای آن بازار صادراتی نیز فراهم کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در نشستی که در حاشیه این جشنواره با مدیرعامل بانک مسکن در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد، با اشاره به فعالیت استارت آپ های مختلف در کارخانه نوآوری اظهار داشت: این بسترسازی ها و فرهنگ سازی ها به ایجاد ارزش افزوده کمک می کند و در این شرایط که همه تصور می کنند دولت باید سرمایه گذاری کند و انتظار اشتغال دولتی وجود دارد، این بستر سازی می تواند به اشتغال جوانان با بکارگیری ایده های خود آنها کمک کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: