کد خبر: ۱۷۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۸ - 03 January 2020
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای کشاورزی درباره وقوع تگرگ و بارش شدید باران از روز شنبه برای برخی از مناطق هشدار و توصیه‌هایی ارئه داد.
 بانکداری ایرانی -  سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای کشاورزی درباره وقوع تگرگ و بارش شدید باران از روز شنبه برای برخی از مناطق هشدار و توصیه‌هایی ارئه داد.
 
به گزارش تسنیم سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه کشاورزی درباره وقوع تگرگ و بارش باران شدید از روز شنبه چهاردهم دی ماه سال جاری هشدار داد.

هواشناسی اعلام کرده است که این امر از روز شنبه 14 دی ماه در  استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و نیمه غربی کرمان و از روز یکشنبه پانزدهم دی ماه در جنوب فارس، جنوب کرمان، شمال هرمزگان، نیمه جنوبی خراسان، سیستان و بلوچستان و شرق بوشهر روی خواهد داد، زمان پایان این رویداد نیز صبح دوشنبه شنبه 16  دی پیش بینی شده است.
 
توصیه های هواشناسی به کشاورزان

بنابراین گزارش در این اطلاعیه که امکان وارد آمدن خسارت به مزارع و باغات و گلخانه ها پیش بینی شده است به کشاورزان توصیه شده که از انجام عملیات محلول پاشی و سمپاشی با توجه به وقوع بارش باران خودداری کنند.

پاکسازی درون باغات و مزارع به منظور خروج آب اضافی باران، تسریع در برداشت محصولات قابل برداشت تا قبل از وقوع بحران، تقویت پوشش سقف گلخانه های پلاستیکی پرورش گیاهان زینتی، خیار درختی، گوجه فرنگی و غیره با توجه به احتمال وقوع تگرگ، ایجاد پوشش نهال های جوان و درختان آسیب پذیر، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه های فصلی و حاشیه دره ها با توجه به احتمال سیلابی شدن آنها؛ محافظت از کندوهای زنبور عسل و انجام تغذیه کمکی و مدیریت ورودی خروجی آب استخرهای پرورش ماهی از جمله دیگر توصیه های هواشناسی به کشاورزان است.
برچسب ها: هواشناسی ، کشاورزان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: