کد خبر: ۱۶۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۸ - 30 December 2019
  بانکداری ایرانی - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۵۱۴ دلار و ۵۶ سنت رسید.
 
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که پس از حملات هوایی آمریکا در خاورمیانه، سرمایه گذاران به دلیل نگرانی از ریسک های احتمالی به بازار طلا روی آورده اند، قیمت طلا امروز افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم حدود 2 ماه اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا  امروز با 0.3 درصد افزایش به 1514 دلار و 56 سنت رسید. قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین رقم از اول نوامبر یعنی 1515 دلار و 9 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در بازار امریکا نیز امروز به رقم 1517 دلار و 50 سنت رسید.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون عمدتا به دلیل جنگ تجاری 17 ماهه میان آمریکا و چین و تاثیر آن بر رشد اقتصاد جهانی شاهد رشد حدودا 18 درصدی بوده است.

مقامات آمریکایی روز یکشنبه گفتند، حملات هوایی ای را علیه مواضع گروه های شیعه در عراق و سوریه انجام داده اند. مشاوران ارشد نظامی ترامپ، وی را در جریان این حملات که آمریکا آنها را علیه گروه های تحت حمایت ایران در منطقه توصیف کرده قرار داده اند.

سرمایه گذاران همچنان از نزدیک تحولات مربوط به توافق تجاری میان آمریکا و چین را دنبال می کنند. هفته گذشته ترامپ گفته بود وی به همراه شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در مراسم امضای توافق تجاری حضور خواهند یافت.

در همین حال، حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.1 درصد افزایش به 893.25 تن رسید. به دنبال عرضه محدود طلا در بازار هند، قیمت فلز زرد در این کشور از بازارهای جهانی بالاتر رفته است. در سال مناطق آسیا هم خریدهای فصلی طلا در حال افزایش است. در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.9 درصد افزایش به 17 دلار و 91 سنت رسید. قیمت پلاتین نیز 0.8 درصد رشد داشت و به 952 دلار رسید. قیمت فلز پالادیوم هم با 0.2 درصد افزایش به 1909 دلار و 19 سنت رسید.
برچسب ها: طلا ، دلار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: