کد خبر: ۱۶۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۷ دی ۱۳۹۸ - 28 December 2019
شرکت بیمه دی به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد شهید تلقی می شود و بر همین اساس این شرکت بیشترین خدمات را به این بنیاد ارائه می کند.

 بانکداری ایرانی -   شرکت بیمه دی به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد شهید تلقی می شود و بر همین اساس این شرکت بیشترین خدمات را به این بنیاد ارائه می کند.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی ، این مساله در سال‌های قبل سبب به هم ریختن حساب‌های مالی شرکت شده بود ، اما در ماه‌های اخیر این رویه برعکس شده و نسبت خسارت به عدد 36 درصد رسیده است.
 
علت این به هم ریختگی هم تمرکز شرکت بر بیمه درمان بوده است؛ چرا که بیمه درمان سریع تولید شده و رقم آن بر حساب‌های مالی می نشیند اما رقم خسارت پرداختی آن در بلند مدت در حساب‌های شرکت بیمه اثر می‌کند به همین منظور خسارت بیمه درمان این شرکت بیمه به لحاظ تعدادی چندین میلیون برابر حق بیمه تولیدی بود.
 
به عنوان نمونه  در آبان 96 حق بیمه تولیدی به لحاظ تعدادی 463 مورد بود اما تعداد پرونده پرداخت خسارت به پنج میلیون و 46هزار مورد رسیده‌بود به لحاظ ریالی هم 75 درصد از کل خسارت پنج هزار میلیاردی شرکت را بیمه درمان به خود اختصاص داده بود.
 
این وضعیت در آبان 98 هم ادامه داشت اما  شرکت بیمه دی سعی کرده است که خسارت پرداختی را مدیریت کرده و اوضاع را بهبود ببخشد تا جایی که نسبت خسارت شرکت به 36 درصد برسد. 
 
شرکت بیمه دی در هشت ماهه منتهی به 30 آبان 98  بالغ بر 37 هزار و 522 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود که در مقابل 13 هزار و 681 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد.
 
در این دوره بیمه دی 35 هزار و 586 میلیارد ریال در رشته بیمه درمان حق بیمه تولید کرده است. در مقابل 12 هزار و 777 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است. نسبت خسارت بیمه درمان برای نخستین بار در سال جاری  به رقم 35 درصد رسیده است. 
 
شایان ذکر است که بیمه دی در دیگر رشته های بیمه‌گری تقریبا هیج فعالیتی نداشته و تنها دو درصد معادل 747 میلیارد ریال  از حق بیمه تولیدی شرکت به بیمه اجباری شخص ثالث و یک درصد  معادل 391 میلیارد ریال به بیمه مسئولیت اختصاص یافته است. 
 
گفتنی است که شرکت بیمه دی (سهامی عام) در سال 1383 با اخذ مجوز رسمی از بیمه مرکزی ایران و شورای عالی بیمه تاسیس شد و سهامداران آن بنیاد شهید و شرکت‌های زیر مجموعه این بنیاد مانندموسسه اندوخته شاهد، بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر هستند بر همین اساس این شرکت تقریبا تمامی خدمات بیمه گری بنیاد را برعهده دارد.
 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: